U utorak 6. svibnja 2025. u 19 sati održat će se otvorenje samostalne izložbe "Prostori neba, vode i života" akademskog umjetnika i profesora na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti Siniše Reberskog u Gradskoj galeriji Crikvenica.
vrijeme: 06.05.2025. -
mjesto: Crikvenica
Izložbu će otvoriti muzeologinja, povjesničarka umjetnosti i viša kustosica Sonja Švec Španjol. Siniša Reberski predstavit će se selekcijom recentnih radova različitih formata izvedenih u tehnici akvarela. Na izložbi će biti predstavljeni i posve novi, do sada neizlagani, radovi koji su direktno inspirirani hrvatskom obalom i područjem Kvarnera.
O izložbi je viša kustosica Sonja Švec Španjol zapisala:
Cijeli svoj život Siniša Reberski duboko osjeća prirodu. Ona omogućuje odmak od užurbane svakodnevnice i predstavlja jedinstveno okruženje u kojem čovjek može biti ono što on iskreno jest. Za autora toliko iskonski povezanog s prirodom, svjedočenje njezinoj devastaciji izaziva veliku bol i duboko suosjećanje s postepenim nestankom najveće vrijednosti koja nam omogućuje život na ovoj planeti. Kako bi sačuvao od nestajanja niz jedinstvenih trenutaka provedenih u prirodi, Siniša Reberski "fotografira okom" te kontinuirano pohranjuje snimljene kadrove u vlastiti "mentalni album". S vremena na vrijeme, autor okreće listove tog albuma i nastoji najupečatljivije "mentalne fotografije" pretočiti u akvarele na praznim plohama papira. Nevjerojatna moć transformacije, koja se odvija tijekom stvaralačkog procesa, počiva na činjenici da autor iz jednog, naizgled posve običnog, prizora apstrahira svu onu ljepotu, čar, bogatstvo i misteriju prirode koju potom bilježi na površini papira u tehnici koju najviše osjeća svojom - akvarelu. Naime, akvarelna tehnika nosi određene zadatosti, ali i spontanosti, koje daju posve novu dimenziju utjelovljenoj mentalnoj fotografiji. Tijekom procesa razvijanja mentalnih fotografija, Siniša Reberski iznova proživljava upamćene trenutke pri čemu dolazi do emocionalno i likovno intrigantnog spleta onog doživljenog, upamćenog i interpretiranog. Autor bilježi slike netaknute prirode - morske pučine, otočja, šuma i močvara koje polako, ali sigurno nestaju iz sjećanja, ali i iz našeg neposrednog okruženja. Taj nezaustavljivi proces neminovno otvara pitanje od presudne važnosti: Što ako je jedino što će nam ostati od netaknute prirode upravo sjećanje na nju?(iz predgovora izložbe)