Iz tiska je izašao novi, zimski broj Hrvatskog filmskog ljetopisa, najstarijeg domaćeg filmološkog časopisa koji već dvadesetak 20 godina obrađuje različite aspekte domaće i inozemne filmske umjetnosti.
Poseban tematski blok 84. izdanja časopisa bavi se filmskim snimanjem, a nastao je u suradnji s gostujućim urednikom, akademskim snimateljem i fotografom Jasenkom Rasolom.
Akademski snimatelj Dragan Marković piše o snimanju "Živih i mrtvih", za što je s Mirkom Pivčevićem primio Zlatnu arenu, dok Dinka Radonić i Maja Midžor donose studije o slavnim redateljsko-snimateljskim parovima Godardu i Coutardu te Bergmanu i Nykvistu, a Krešimir Mikić o postojećem svjetlu i o povijesti široke primjene svjetla u igranom filmu.
U rubrici "Hrvatski film" Stjepan Lacković i Arsen Oremović osvrću se na višestruke, identitetske, propagandne i druge uloge audiovizualnih djela u legitimiranju političkih režima socijalističke Jugoslavije i neovisne Hrvatske, podsjećajući neke primjere namjenskih žanrova, poput glazbenih spotova s početka devedesetih.
U izboru urednika Hrvoja Turkovića Ljetopis donosi i ulomke iz knjige najuglednijeg svjetskog povjesničara animacije Giannalberta Bendazzija o pioniru latinskoameričkog i svjetskog dugometražnog, nijemog i zvučnog, animiranog filma Quirinu Cristianiju koji je stvarao u nizu žanrova poput sportskog i političko-satiričkog filma, no čiji opus donedavno nije bio primjereno valoriziran dijelom i zbog izgubljenosti najvećeg broja njegovih djela.
Autor teksta piše o najpoznatijim Cristianijevim filmovima Peludópolis i El Apóstol, kao i o drugim aspektima Cristianijeve karijere, poput utjecaja na Zagrebačku školu crtanog filma putem suradnje s Bogoslavom Petanjekom, najavljeno je iz Hrvatskog filmskog saveza.
Tradicionalno se podsjeća na filmske festivale, izbor od dvanaest filmova s kinorepertoara te DVD izdanje s filmovima Tomislava Gotovca.
Novi broj predstavlja i knjige "Krava na Mjesecu: filozofija znanstveno-fantastičnih horor filmova" i "Dušan Vukotić – zaboravljeni vizionar te časopis "Filmonaut" Lucija Klarić te film "Neka uđe onaj pravi" i njegovu moguću primjenu u srednjoškolskoj nastavi.
(Hina)