'Veličina nas kao ljudskih bića ne leži u našoj sposobnosti da promijenimo svijet, nego u našoj sposobnosti samopromjene. Mi moramo postati onom promjenom koju želimo vidjeti u svijetu.' (M. Gandhi)
Kakva je revolucija danas sanjana, kakva poželjna, a kakva moguća? Umijemo li zajedno razmišljati o tome? Jesmo li spremni preuzeti odgovornost za vlastiti pogled, makar i tijekom 2 kazališna sata? Ovo su neka od pitanja kojima se Bacači Sjenki bave u svom najnovijem projektu, '®Evolucija: Master Class', koji će biti premijerno izveden u Ateljeu 212 u Beogradu, u utorak, 14. rujna.
'®MC je drugi dio nove trilogije Bacača Sjenki pod nazivom 'O zajedništvu', koja se ostvaruje tijekom 2010. u suradnji s tri kazališne kuće:
1. 'Eksplicitni sadržaji' - ZKM/Zagreb - premijera 1. ožujka 2010.
2. 'Evolucija: Master Class' - Atelje 212/Beograd
3. 'Muški/ženski-ženske/muške' - Teatar &TD (Kultura promjene)/Zagreb
Nakon prvog djela trilogije, 'Eksplicitnih sadržaja', koji razmatra status kazališne pseudo-zajednice i mogućnosti njezinog prerastanja u organskiji oblik, ':®MC ukazuje na točke prenapregnutosti unutar zajednice, koje dovode do nužnosti re-evolucioniranja, prije svega, pogleda, a potom i djelovanja.
Forma Master Classa je svjesno odabrana kao poziv na aktivno bavljenje temama koje ocrtavaju obrise naše svakodnevice i izravno utječu na naše živote. U predstavi se razmatraju teme koje se mogu smatrati gorućim u današnjem društvu (smrt, vjera, odnos prema prošlosti, obrazovanje, seks, roditeljstvo, image, itd.).
U ovom kazališnom događaju izvođači/ce rade, umjesto da glume: oni izvršavaju i prenose određene radnje u lanac događanja u koji je uključena i publika. Tako se ostvaruje podjela rada, zajedničko ostvarivanje cilja, uz postojanje distribuiranog ulaganja energije namjere i uspostavljanje odgovornosti za ostvareno.
'Ako ne želimo sudjelovati u spektaklu kraja svijeta, morati ćemo raditi na kraju svijeta spektakla. Spektakl je tamo gdje se svi odnosi, potrebe, snovi, zelje, pretvaraju u unosnu robu, u hipoteku, u ucjenu' Tamo se život pretvara u spektakl stvarnog života, a svijet postaje beskonačnom pustinjom.' (Guy Deborde, 'Drustvo spektakla', 1956.)
Koncept, režija, dramaturgija: Katarina Pejović i Boris Bakal (Bacači Sjenki)
Scenografija: Marija Jevtić i Boris Bakal
Kostimi: Marija Jevtić
Glazba: Irena Popović
Pokret: Tito de la Vuelta
Ko-autori/ izvođači: Aleksandra Janković, Hristina Popović, Ana Marković, Joana Knežević, Srđan Jovanović, Bojan Krivokapić
Produkcija: Atelje 212, Beograd
Koprodukcija: Festival Perforacije, Zagreb (uz pomoć programa Kultura EU)