Preskočite na glavni sadržaj

MMSU - Münchenski krug, grupa Trojice, Zemlja

MMSU - Münchenski krug, grupa Trojice, Zemlja
Muzej moderne i suvremene umjetnosti Rijeka, u suradnji s Modernom galerijom iz Zagreba, organizira izložbu na kojoj će se predstaviti radovi iz bogatog fundusa oba muzeja – 'Münchenski krug, grupa Trojice, Zemlja'. Radovi se mogu razgledati od 22. rujna do 3. studenog.
vrijeme: 22.09.2011.
mjesto: Rijeka; Muzej moderne i suvremene umjetnosti, Dolac 1/II
url: http://www.mmsu.hr
Izložba 'Od Münchenskog kruga do grupa Trojice i Zemlje (1910. – 1935.)' koncipirana je na način da se prikažu radovi umjetnika koji su imali antologijsko značenje u likovnom životu Hrvatske u prvoj polovici 20. stoljeća. Osim najreprezentativniji radova slikara Münchenskog kruga, izložba će obuhvaćati poznate i manje poznate radove grupe Trojice i grupe Zemlja, a izložena slikarska ostvarenja pripadnika navedenih grupa planiraju se obogatiti i dokumentacijskim segmentom.

Četvorica hrvatskih slikara koji su se početkom 20. stoljeća školovali na Akademiji u Münchenu odigrali su važnu ulogu za razvoj hrvatskog slikarstva. Račić, Becić, Kraljević i Herman borave u Münchenu u periodu kada na europskoj kulturnoj sceni sazrijevaju umjetničke avangarde. Školovanje na Akademiji značilo je, stoga, usvajanje temeljnih načela moderne umjetnosti i u tom je kontekstu boravak četvorice umjetnika u Münchenu odredio tijekove njihovog daljnjeg stvaralaštva, a i hrvatskog slikarstva u cjelini.

München je za hrvatske slikare bio i put prema europskoj umjetničkoj prijestolnici Parizu, u kojem su svi oni boravili po nekoliko mjeseci.

S Münchenskim krugom započinje tradicija hrvatske moderne umjetnosti. Poseban segment unutar likovnih ostvarenja četvorice autora koji su se školovali na Akademiji, planira se posvetiti i ženskom doprinosu vizualnoj kulturi modernizma, Nasti Rojc, autorici koja se (kao žena) nije imala pravo školovati na Akademiji, a čija je uloga u razvoju hrvatske moderne umjetnosti neprijeporna.

Tradiciju Münchenskog kruga ističu i nastavljaju slikari grupe Trojice (Becić, Babić, Miše) koji djeluju u Zagrebu tridesetih godina, a područje interesa proširuju i na regionalno i etnografsko.

Zemljaši, kao slikari lijeve socijalne orijentacije i izrazitog figurativnog izraza, nastoje stvoriti osebujan likovni izraz koji se temelji na pučkoj jednostavnosti i pripovijedanju, ali i na europskoj tradiciji. Odbacuju larpurlartizam i zalažu se za socijalnu tematiku i opće razumljivo likovno izražavanje.

Sve tri grupe, s djelima iznimne likovne kvalitete, predstavljaju važnu okosnicu hrvatske likovne scene.