S ciljem boljeg razumijevanja uloge kreativnosti i kulture kao pokretačke snage razvoja društva i države, od 16. svibnja do 21. lipnja u Zagrebu će se održati Mjesec kreativnih i kulturnih industrija (MiKKI), s nizom, većinom kulturnih događanja koji svojim primjerom to nastoje potvrditi.
vrijeme: 16.05.2016.
mjesto: Zagreb
Unatoč tome što kulturne industrije stvaraju nove i dodane vrijednosti za hrvatsko gospodarstvo te jačaju konkurentnost hrvatskog društva, kulture i gospodarstva, važnost sektora još nije dovoljno priznata.
"Kreativne industrije pomiču granice i država to mora vidjeti. Borimo se da svi sektori imaju jaku tržišnu vrijednost i da ih se kroz institucije sagledava kao nešto što treba njegovati i vrednovati", istaknula je Ivana Nikolić Popović, voditeljica projekta.
Po njezinim riječima, Mjesec kreativnih i kulturnih industrija način je da se prema javnosti počne artikulirati što su kreativne industrije, da ih se predstavi na najbolji način te objasni zašto su one toliko važne.
"Iako zvuči grozno, znanstvenici kažu kako će u budućnosti opstati jedino kreativna zanimanja jer će sve ostalo preuzeti strojevi", napomenula je Nikolić Popović na druženju s novinarima u ORIS kući arhitekture, jednoj od tridesetak lokacija na kojima će se održavati program.
Mjesec će obuhvatiti 25 događanja iz dvanaest sektora kulturnih i kreativnih industrija, od arhitekture, vizualnih i audiovizualnih umjetnosti, dizajna preko glazbe, primijenjenih i izvedbenih umjetnosti, do medija, oglašavanja i tržišnog komuniciranja, nakladništva, računalnih igara i novih medija.
Održat će se četrdesetak radionica i predavanja kojima se nastoji potaknuti kreativnost u poduzetništvu i inovacijama, educiranje o autorskim pravima i jedinstvenom digitalnom tržištu te poimanju kulture kao turističkog proizvoda.
Glavni organizatori su Hrvatski klaster konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija – HKKKKI, Hrvatska udruga poslodavaca, Turistička zajednica grada Zagreba, Adria media Zagreb i Creative industries Styria, Predstavništvo Europske komisije u RH i Grad Zagreb.
Osim isticanja značaja sektora za razvoj gospodarstva i društva, želja je organizatora da manifestacija postane tradicionalno događanje koje će Hrvatskoj i Zagrebu osigurati važno mjesto na karti Europe u području kreativnog i kulturnog proizvoda.
Od Animafesta do Hrvatskog summita kulturnih i kreativnih industrija
U okviru Mjeseca održat će se 2. hrvatski summit kulturnih i kreativnih industrija, Komunikacijski foto punktovi, Dani novih ideja, Projekt povezivanja kulturnih i kreativnih industrija i gospodarstva, Godišnji sastanak EEN mreže sektorskog vijeća kreativnih i kulturnih industrija te glazbena zbivanja na Trgu Europe.
S obzirom da se želi upozoriti na značaj umjetničkog obrazovanja na projektu su okupljene sve zagrebačke umjetničke akademije, te Tekstilno-tehnološki fakultet i Grafički fakultet.
Od kulturnih događanja tu su Svjetski festival animiranog filma Animafest Zagreb, Međunarodni ulični festival Cest is d'best, Elle Fashion Film Festival, Međunarodni festival dizajna Dan D, Zagreb Book Festival, Tjedan suvremenog plesa, niz izložbi (HDD galerija, MUO, MSU, HDLU, ULUPUH), kazališne predstave u HNK-u i ZKM-u.
Hrvatska udruga poslodavaca organizira konferenciju na temu "Žene u digitalnoj i kreativnoj industriji - skriveni potencijal gospodarskog razvoja", predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj predavanje o planu ulaganja u Europu, Hrvatska agencija za malo gospodarstvo i investicije (HAMAG BICRO) gospodarske susrete "Designed for Business", a HKKKKI tribinu o odnosu umjetnosti i medicine kao načinu uštede u zdravstvu.
HDS ZAMP donosi kulturno-glazbeni program TUP! - Tekstopisci u poeziji te dan otvorenih vrata, a Hrvatska glazbena unija će obilježiti Svjetski dan glazbe, 21. lipnja na Tomislavovom trgu.
Kao jedno od prvih događanja najavljeno je, za 16. svibnja, predavanje Daniele A. Jelinčić o kreativnosti, koje će pružiti znanstvenu podlogu procesa kreativnosti i upozoriti na to da ona često nastaje izvan znanstveno objašnjivog diskursa.
Hrvatski summit kreativnih i kulturnih industrija ove se godine održava na temu "Autor u fokusu" i na njemu će sudjelovati niz domaćih predavača, panelista i poduzetnika, na panel diskusiji "Kreativnost u poduzetništvu" uspješni gospodarstvenici iznijet će svoju viziju budućnosti kreativnosti u gospodarstvu, a konferencija Razvojne agencije Zagreb - Zagreb Forum 2016. tematizira kreativne gradove i urbanu budućnost Europe kao izazov za poduzetništvo.
Manifestaciji se pridružuje niz drugih događanja, predavanja Planetopije, radionice Markonove, StoryFest, koncerti. (Hina)