Preskočite na glavni sadržaj

Međunarodna izložba suvremene keramike od 1. ožujka u Muzeju Prigorja

Ovogodišnja, četvrta po redu, međunarodna izložba suvremene keramike u organizaciji Udruge Glineraj iz Zagreba, koja se otvara 1. ožujka u Muzeju Prigorja, predstavlja 61 rad u obliku skulpture, skulpturalne instalacije i kompozicije, keramičke slike na zidu te jedan video uradak.
vrijeme: 01.03.2025. - 14.03.2025.
mjesto: Zagreb
url: https://muzejprigorja.hr/

Svoje radove izlažu 62 umjetnika iz devet zemalja: Hrvatske, Iraka, Irana, Italije, Norveške, Njemačke, Singapura, Slovenije i Turske. Uz umjetnike koje je odabrao četveročlani žiri, na izložbi sudjeluju i troje svjetski poznatih keramičara, Burcu Öztürk Karabey (Turska), Marta Jakobovits (Rumunjska) i Teck Heng (Alvin) Tan (Singapur), koji su pozvani od kustosa izložbe Rolanda Giovanninija iz Italije.

Tema ovogodišnje izložbe je Dodir / Touch.

Dodir je suštinski element u radu s glinom - on omogućuje umjetniku da kroz fizički kontakt prodre u dublje slojeve materijala, oblikujući ga, istražujući njegove mogućnosti i preobražavajući njegovu prirodu. Ruke, kao produžetak kreativne energije, postaju glavni vodič, dok intuitivni dodir otkriva skriveni potencijal gline, koja odgovara na pritisak, zaglađivanje i manipulaciju.

Ova taktilna dimenzija stvara jedinstvenu povezanost između stvaraoca i materijala, pretvarajući sam dodir u primarno sredstvo duhovnog i umjetničkog izražavanja. Glina, kao materijal koji se neprestano mijenja, nosi simboliku potencijala, fleksibilnosti i transformacije. U procesu stvaranja umjetnik ne koristi samo ruke, već angažira cijeli osjetilni aparat. Dodir postaje središnja snaga koja omogućuje da se materijal i umjetnik stopiju u jedno, pružajući neponovljivo osjetilno iskustvo koje vodi ka autentičnom izrazu.
Dodir ne samo da oblikuje materijal već potiče svijest o vremenu i fazama kroz koje glina prolazi - od gnječenja do sušenja, sve do trenutka kada postane spremna za konačnu formu. Ovaj proces naglašava važnost svakog fizičkog susreta s materijalom, donoseći sa sobom potrebu za promišljanjem o promjeni, vremenu i tijeku stvaranja.
Kroz dodir umjetnici istražuju konceptualne aspekte fizičke povezanosti, povezujući svoje radove s idejama o intimnosti i emocijama. U tom kontekstu, dodir postaje most između umjetnika i gline, omogućujući prijenos osjećaja i misli kroz materijal. Intimnost dodira reflektira se u suptilnim oblicima rada, prenoseći ideje o ljudskoj povezanosti, ranjivosti i emotivnim iskustvima.