Preskočite na glavni sadržaj

Lydia Patafta izlaže na Palmižani

U okviru 'Art 2011 Palmižana', otvorena je izložba slika zagrebačke slikarice Lydie Patafta pod nazivom 'Ciklus života'. Izložba će biti otvorena do 15. srpnja.
mjesto: Palmižana
Zagrebačka slikarica slovačkih korijena, umjetnica je čije vrijeme tek dolazi. Na sceni se pojavljuje 2009. godine kada održava dvije vrlo zapažene izložbe koje su pokazale da je riječ o zreloj umjetnici, jasno razrađenog stila i definiranih tema u mediju slike.

Lydiji Patafti slikarstvo je životni poziv,  iako je po struci diplomirana dizajnerica. Studij dizajna na Fakultetu za primijenjenu umjetnost u Beču u klasi dizajnera Rona Arada bio joj je dobra referenca za ulazak u svijet dizajna. Međutim, Lydia se odlučila za slikarstvo, točnije odlučila se vratiti svojim počecima i snovima iz ladice. Njezino slikarstvo, međutim, nimalo nije sanjarsko. Ono je ponekad teško u svojim ishodištima.

Za svoju prvu izložbu na Palmižani, izradila je slike naglašenog kolorita i geste što je svojevrsni hommage tom čarobnom mjestu gdje se priroda stopila s umjetnošću. Lydia bilježi svoja unutarnja stanja u maniri lirske apstrakcije tek s pokojom aluzijom na predmetni svijet. Česta su tema njezinih radova, naročito onih u kojemu su naglašeniji figurativni motivi,  muško-ženski odnosi. No ovisno o raspoloženju slikarica će naslikati sve ono što je okidač za njezina emotivna stanja – to može biti ultrazvučna slika s motivom embrija, ali i mrtva priroda, biljka u vrtu kao i novinska vijest ili priča.

Slike Lydije Patafte, uvijek negdje na granici apstrakcije i figuracije, pune su metafora, simbola, skrivenih značenja koje treba otkriti, povezati te složiti u priču. Naracija, koja u njezinim radovima uvijek postoji  posve je skrivena, naznačena tek u ponekom fragmentu iz vidljive stvarnosti.

No pored tih gotovo sasvim apstraktnih, slojevitih slika, Lydia Patafta naslikala je dva ciklusa vrlo ujednačenog stila – ciklus 'Roboti' u kojemu je više usredotočena na stilsku i čisto formalnu razradu svojih koloristički snažnih kompozicija te ciklus 'Elektra' u kojemu je riječ o vrlo osobnoj ikonografiji nabijenoj značenjem i aluzijama na stvarni,  osobni svijet same umjetnice.  I u jednom i u drugom ciklusu Lydia Patafta koristi svijet lutaka, igračaka, gadgeta kao ključ za čitanje i razumijevanje svojih slika.

Za motivom robota u istoimenom ciklusu Lydia Patafta je posegnula nakon serije čisto apstraktnih, slojevitih slika naglašenog grafizma smatrajući da upravo svijet tih danas pomalo neobičnih starih igračaka može biti dobra poveznica između apstrakcije ranije serije i figuracije koja se sve više javlja u njezinu slikarstvu.

Iz serije 'Electra' za palmižansku je izložbu odabrala rad na temu života usamljenog pojedinca u idealiziranom ambijentu kao i sliku pod naslovom 'Golem' u kojoj se bavi muško-ženskim odnosima i temom ciklusa života. Slika 'Muzika' sasvim je apstraktna, a svojom kompozicijom ukazuje na vibracije i glazbenu dinamiku. Rad 'Erotika' ima kao motiv ženski akt u ležećem položaju na tamnoj pozadini dok slika 'Mai Kopf' ima kao temu život nakon duge zime, buđenje i cvat. Život u svim njegovim ciklusima i aspektima konstanta je koja se provlači u gotovo svim radovima na palmižanskoj izložbi Lydije Patafte. Romina Peritz