U sklopu programa 'Oni dolaze', u zagrebačkoj Galeriji SC, u petak, 27. siječnja, u 20 sati, otvara se izložba Luke Hrgovića i Duje Medića pod nazivom 'Magnum 365'. Izložbu je moguće posjetiti do 4. veljače.
vrijeme: 27.01.2012. 20,00
mjesto: Zagreb; Galerija SC, Savska 25
Plivajući kroz ledenu, mutnu, ustajalu vodu onoga što se u nas zove 'svijet likovnih umjetnosti' susrećemo u njoj sve neobičniju, hibridnu faunu. Riječ je o sve češćem inzistiranju na 'kulturološkim, društvenim, muzeološko-izlagačkim' aspektima fenomena koji se naziva modom. Moda je legitimna industrija (poput pornografije ili poljoprivrede), no njezino poistovjećivanje s poljem kulture nije legitimno. Zauzvrat, i sama umjetnost postaje podložna modi, jednostavnom spektaklu.
Mi nužno sudjelujemo u takvom rasapu likovnih vrijednosti, poput lika u Antonionijevom Blowupu koji na kraju tog visoko estetiziranog, 'modnog' filma sudjeluje u igri tenisa bez loptice, prije negoli će nestati na zelenom polju kao anonimni akter društva bez značaja (što smo svi mi). Blowup je dobra metafora za ono što ova dva mlada umjetnika pokušavaju. S jedne strane, film je zavodljiv i površan, a s druge kritika današnje površnosti (iako se to u stiliziranoj režiji nažalost gubi), što većina ljudi ne shvaća. Film je distopija sadašnjeg trenutka, ali umjesto da se u njega uklope, Medić i Hrgović sanjaju o njegovu uništenju (poput eksplozije institucija u Zabriskie Pointu, istog redatelja).
Većina suvremenih 'teoretičara' zasigurno bi izložbu shvatila ironično, ali ironija je često prisutna kako bi se kritiziralo društvo. Fotografije Duje Medića u pozama Burta Reynoldsa (fotografija Francesca Scavulla bila je prvi muški akt objavljen u novinama, Cosmopolitan (1972.) zbog koje je to izdanje prodano u trideset i šest milijuna primjeraka), Davida Hasselhoffa (isti časopis, 1990.) i Seana Conneryja (iz filma Zardoz Johna Boormana, iz 1974.) odgovaraju njegovu stavu o nužnosti dlaka na prsima muškaraca, zaboravljenom trendu koji za tog grafičara znači muževnost, što je i napisao u izloženom Manifestu pravih muškaraca.

Manifest se zbog povišenog tona može čitati ironično, ali i metaforički – gubitak dlaka u idealu muške ljepote može predstavljati i gubitak kriterija u idealu umjetničke ljepote općenito. U duhu naglašavanja muškosti je i naslov izložbe – Magnum 365 – sugerirajući revolver kao mušku „igračku“ i činjenicu da se muškarcem svakodnevno postaje (ne „biva“, da parafraziramo Simone de Beauvoir). Ono što je na izložbi potpuno ironijsko je kratki lažni dokumentarac u kojem Duje Medić glumi supermodel Bianca Medica, a Luka Hrgović fotografa Lucasa Hasselblada koji zajedno rade modne editoriale, 'performanse' i drugo. Pretencioznost modnog svijeta i vječne fascinacije ljudi neostvarenih na kojem drugom polju, ironizirana je do groteske. Hrgović, kao video autor i filmski redatelj (koji se dokazao u režiji filma Etida (2011.), kao i u nizu kratkih videa i fotografija napravljenih u sklopu skupine Gluteus), majstorski koristi digitalne alate kako bi stvorio duhovite montaže i kako bi Medićeve tri glavne fotografije učinio što bližim svojim originalima.
S druge strane, Medić je tradicionalni grafičar koji je u dosadašnje dvije izložbe i jednoj grafičkoj mapi pokazao da više od svega cijeni izvrsnost izvedbe. Kao i za Hrgovića, umjetnost je za njega težak posao – ne zadovoljava se tupim, jednostavnim, 'konceptualnim' spektaklom. Kako bi ukazali na stanje današnjice koja se ne trudi oko stvarnih umjetničkih kriterija, oba umjetnika odlučila su ponuditi ogledalo današnjice – ovu izložbu koja glorificira svijet mode, baru površnosti u koji se umjetnički svijet pretvorio. iz teksta Feđe Gavrilovića
Luka Hrgović rođen je 1986. u Zagrebu. Završio je Školu primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu, kao i diplomski studij na Odsjeku za animirani film i nove medije Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Bavi se filmom, animacijom i kraćim video formama. Sudjelovao na više skupnih izložbi. Dobitnik je Rektorove nagrade 2011. Godine za igrani film 'Etida'.
Duje Medić rođen je 1986. u Makarskoj. 2005. godine upisuje Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu, smjer Grafika, gdje magistrira 2010. u klasi prof. Nevenke Arbanas. Sudjelovao je na više skupnih izložbi. Član je HDLU-a. Izlagao je na četiri samostalne izložbe do sada. Izdao je grafičku mapu Kainovu plemenu.