U galeriji MORH-a Zvonimir, Zagreb, u ponedjeljak ,13. veljače, u 19 sati, otvara se izložba male i minijaturne keramike, pod nazivom Liliput Ceramics. Na izložbi će biti predstavljeni radovi 260 umjetnika, svaki s po jednim radom, iz sedamdesetak zemalja svijeta i gotovo iz svih zemalja EU-a. Radovi se mogu razgledati do 29. veljače.
vrijeme: 13.02.2012. 19,00
mjesto: Zagreb; Galerija MORH-a Zvonimir, Bauerova 33
Iz Hrvatske zastupljeni su Ivica Šiško, Ljubomir Stahov, Miro Vuco, Vesna Aralica, Višnja Markovinović, Drago Jančić, Ivančica Vončina, Višnja Jelačić, Marina Tudjina Badurina, Zvonimir Gračan, Valerija Polanec, Nadica Eichhorn, i drugi.
Ova izložba po svom je obimu svojevrstan muzej suvremene umjetničke keramike, koji pokušava ispuniti prazninu u prezentaciji keramike nastalu zamiranjem Svjetskog triennala male keramike, uspješno odražavanog od 1984. do 1997. Selektor izložbe je Hanibal Salvaro, a izložba je bila prikazana tijekom 2007. i 2008. godine u Zagrebu, Čakovcu, Opatiji i Rovinju. Stalni postav bio je na uvidu javnosti u galeriji Zlatni konj u Zagrebu od listopada 2010. godine. Najvažnije značajke ove izložbe su velika umjetnička sloboda korištenja medija keramike, skoro zanemariv postotak uporabnih djela, tj. radova koji bi se eventualno mogli svrstati u područje tzv. primijenjenih umjetnosti, te utjecaj na suvremena stremljenja u likovnim umjetnostima. Po propozicijama izlažu se djela veličine do 17 cm, što opravdava podnaslov izložbe: mala i minijaturna keramika.

U predgovoru kataloga akademik Tonko Maroević piše, među inim, i sljedeće: 'Nijedna tehnika likovnog izražavanja nije ravna keramici po univerzalnosti korištenih sredstava i po prvotnosti postupka. U njoj se zemlja vjenčava s vatrom, a voda i zrak su nemimoilazni svjedoci, u njoj oblici nastaju logikom rasta iz mase i snagom kohezije koja drži na okupu sve čestice. U keramici svaki put iznova oživljuje misao grčkih mudraca o četiri elemenata koji tvore svijet, u njoj se trajno obnavlja mit o demijurškom nastanku ljudskog lika. Širina tvarnih i kulturalnih asocijacija upućuje na područje stvaralačke slobode, ozbiljnost zanata i logika tehnike govore o potrebi stvaralačke discipline, strogosti prema mogućnostima izraza….'
I dalje: '…Treba pozdraviti upornost kojom se obnavlja i nastavlja Svjetska izložba male keramike u Zagrebu. Prevladavanje teškoća koje su spriječile trienalno održavanje znači još jači poziv za održavanje tradicije. Izložba je, naime, zamišljena kao potvrda likovnih dometa sredine u kojoj se izložba održava, kao evokacija dosegnute razine niza naraštaja hrvatskih keramičara ( i inih umjetnika što su se u tom mediju ogledali), ali i kao znak otvorenosti prema svjetskim tokovima, znak potrebe odmjeravanja u univerzalnim razmjerima. Dakle, i na ovom primjeru neveliki uzorak može poslužiti da u njemu odjekne duh velikih prostranstava, da se prepozna bogatstvo i raznolikost svijeta.'