Preskočite na glavni sadržaj

Kino umjetnika: Iskrivljeno ogledalo

Danas, 18. prosinca, u 19 sati, u Dvorani Gorgona MSU-a, u programu 'Kino umjetnika', predstavljaju se radovi Lisl Ponger, Petera Kubelke, Petera Tscherkasskog, Mathiasa Mullera & Christopha Girardeta i  Siegfrieda A. Fruhaufa.
vrijeme: 18.12.2013. 19,00
mjesto: Zagreb; MSU, Dvorana Gorgona, Avenija Dubrovnik 17
url: http://www.msu.hr
Program okuplja radove koji se formiraju kao metafilmske naracije i konstituiraju oko istraživanja filma, slike, ekrana, kamere i ogledala.
Odnos ogledala i promatrača, slike i ekrana isprepleten je tijekom povijesti umjetnosti i povijesti filma, a pojam zrcala u referencijalni prostor uvodi pozicije pogleda – gledanja, ukazujući kako riječi spektakl i spektator imaju isto podrijetlo, lat. speculum – zrcalo.
 
Pet filmova Lisl Ponger, Petera Kubelke, Mathiasa Mullera i Christopha Girardeta, Petera Tscherkasskog i Siegfrieda A. Fruhaufa u programu 'iskrivljeno zrcalo' – reflektiraju slike filmskih povijesti, koje procesima remedijatizacije istražuju, preoblikuju i prisvajaju, angažiraju postupke found footagea, ideju arhiva, i ukazuju na materijalnost filmskog medija.

'Svaka slika ostavlja tragove i zaustavlja se ispod površine. Tako se uspostavlja povijest. Geologija filma nije više isključivo preokupacija teoretičara: ključna iskapanja izvode i filmaši i umjetnici. Avangarda pokretnih slika usmjerena je na svoju povijest.

 Upuštajući se u kompleksno područje povijesti filma autori sudjeluju u izmještanjima, aproprijaciji i refleksiji: U Mirror Mechanics Siegfrieda A. Fruhaufa titraji slike podsjećaju na Rorschachov test, dok Instructions for a Light and Sound Machine Petera Tscherkasskog spaja vizualnu retoriku špageti vesterna sa suvremenim procesima mišljenja materijalnosti filma. Iza ogledala pronalazimo imaginarne prostore i snove: unutarnje krajolike u CinemaScopeu u filmu Ogledalo/Mirror Matthiasa Müllera i Christopha Girardeta koji nas uvodi u prostor nesvjesnog iz razdoblja 1960-ih u europskom autorskom filmu.

Istraživačko putovanje unutarnjim prostorima filma provodi i Lisl Ponger. Njezin Phantom Foreign Vienna slično kao i kod Petera Kubelke upućuje na voajerski karakter filma, najprije kao niz sirovih slika, kojima tehnike montaže upućuju na formiranje smisla. Voice-overom Ponger komentira nastajanje 8mm filma, promatra skriveni 'strani' Beč kao ironijski konstrukt.
Bogatstvo postupaka i asocijacija u ne-narativnom filmu na određen način sudjeluje u pričanju priča i okuplja brojne narative: opisuje se začudan svijet koji sagledavamo u odrazu. Predmeti u ogledalu uvijek su bliži nego nam se čine: Objects in a mirror are always closer than they seem.” – Stefan Grissemann, izvor: www.sixpack.com
 
PROGRAM:
Iskrivljeno ogledalo
2003–2005, Austrija, 35mm, boja & c/b, 76 min
Lisl Ponger: Phantom Foreign Vienna, AT, 1991 – 2004, 27 min
Peter Kubelka: Poetry and Truth, AT, 1996 – 2003, 13 min
Siegfried A. Fruhauf: Mirror Mechanics, AT, 2005, 7 min
Mathias Muller, Christoph Girardet: Mirror, DE, 2003, 8 min
Peter Tscherkassky: Instructions for a Light and Sound Machine, AT, 2005, 17 min