Preskočite na glavni sadržaj

Karneval paralelnih svjetova

U Galeriji Vladimir Filakovac, Dubrava 51 a, otvara se 23. veljače, u 19 sati, izložba akademskih slikarica Monike Meglić i Melinde Šefčić pod nazivom 'Karneval paralelnih svjetova'. Izložba je otvorena do 18. ožujka 2015. Ulaz je slobodan!
vrijeme: 23.02.2015.
mjesto: Zagreb; Galerija Vladimir Filakovac, Dubrava 51 a
url: http://www.ns-dubrava.hr/

Karneval paralelnih svjetova


Izloženi radovi Monike Meglić odraz su njezinih mitologija kojima samoj sebi tumači bit postojanja uvijek na granici između stvarnog i nestvarnog, živog i neživog. Prihvaćajući formu svojevrsne likovne mitološke pripovijesti, njezin se lik pojavljuje u ulozi pripovjedačice kao i protagonistice radnje, time potvrđujući autentičnost i osobnost prikazanog. U tom magijskom svijetu priče, zamisli i predodžbi utisnut je ključ praiskona naše podsvijesti. Njime, Monika Meglić postavlja egzistencijalna pitanja nudeći nam začudne zaplete o ljudskoj prirodi, prolaznosti života, zagonetnosti smrti i jedinstvenosti prirode. Cikličnost uništavanja i obnavljanja, baš poput života ili godišnjih doba, smješta u osobitu prirodu individualnog etnološkog folklora koji je ovdje više od kulise. Riječ je o prirodi koja komunicira te potencira misao o moćnoj stalnosti mijena te našoj pripadnosti, ovisnosti i prožimanju s prirodom. Okolina je to životnih i sasvim osobnih svetkovina gdje Monika Meglić živi, propituje, otkriva i razaznaje. U tom autentičnom svijetu ona razgovara s pticama, druži se s jelenom (postaje jelenom), sudjeluje u seoskoj svakodnevici i pritom se poistovjećuje sa svojim likovima. Stavljanjem maski na njihova lica progovara o dvojnosti i paralelnosti brišući time vrijeme između dvaju svjetova vlastite zbilje. Tradicionalne maske su ovdje ujedno i osobne koje prikrivaju i transformiraju uvijek u konačnici čineći cjelinu potpunom.

Melinda Šefčić svojim duhovnim maskama konstruira izraze vlastitog bića. U tom procesu stvaranja osvještava svoje transformacije, mijene i razvoje ujedinjavajući prošlost sa sadašnjošću. Odrazi su to slojevitosti osjećaja i događaja koji zrcale ono posve osobno, iskustveno i spoznajno. Maske su stoga prikazi jedinstva različitosti, svojesvrsni dnevnici bilježenja i osvještavanja vlastitog. Melinda Šefčić prepušta se intuitivnom traganju i svjesnoj analizi zarobljavajući trenutak na površinama prikazanog. Iza vidljivog; iza maski postoji cijeli promjenljivi svijet koji reflektira ono unutarnje mijenjanjući boje i oblike. Svjedočimo tako tom osobnom karnevalu pod maskama životnih ceremonija gdje zatičemo obredni ples. Njime, Melinda Šefčić potvrđuje simboličko tumačenje ritualnog prizivanja onog unutarnjeg i prirodnog kao i oslobađanja od materijalnog i vanjskog. Inicijacijski je to ples u kojemu ritam tijela ruši granice ujedinjujući prostor i vrijeme u trenutku slobode. Žive maske svojstvenih autoportreta Melinde Šefčić ili pak obredni ples iskonske spiritualnosti smrtnika (ili bogova) otkrivaju i ujedno naslućuju paralelne svjetove dvojnosti svakog od nas.

Predstavljeni radovi akademskih slikarica Monike Meglić i Melinde Šefčić prikazuju svakodnevne pozornice na kojima su gluma, scenski nastupi i plesne koreografije intuitivno inscenirane. Sasvim osobne kostimografije maski izmjenjuju se iz čina u čin, ogledajući se u svojoj grotesknosti i intrigantnosti vlastitih tumačenja. Sudjelujemo tako u slojevitim scenografijama izloženih radova postajući svjesni stalnosti životnog karnevala i svih njegovih skrivenih i otkrivenih značenja.

Marijana Paula Ferenčić