'Kao što je svojedobno znao majstorski odbaciti formalna ograničenja modne fotografije i prebaciti je u sferu konceptualnog, jednako tako su i njegove slike iz Srbije daleko od putopisne slikovnice. Jane Štravs (Ljubljana, 1965.), slovenski fotograf zavidne profesionalne biografije, nije fotograf koji bi estetiku svojih slika u bilo kojoj situaciji prilagodio izboru od brojnih mogućnosti što ih se jučer i danas nudilo na burzi estetskih trendova. Obratno, on je taj koji prema širokom polju aktualnih estetskih varijanti ima svoj osobni intelektualni i kreativni odnos.
Ciklus 'Motel Balkan' možda najbolje govori o čemu je riječ: daleko od ilustrativnih puto-slika, Štravs zamjećuje i promišlja odabrane detalje nabijene medijskom indeksacijom i simboličkim značenjem, da bi ih konačno objedinio u neku vrstu vremenske kapsule, koja s dokumentarnim realitetom ima tek usputnu vezu. Stvarnost je naime u slici, ne izvan nje.
Iz tog razloga, 'Motel Balkan' i nije ono što predstavlja, jer kad bi taj ciklus razumjeli na deskriptivnoj razini, to jest na fotografijama koje je Jane Štravs snimio u Srbiji, zastalo bi se na opisu a ostali bi prikraćeni za samu suštinu. Štravs naime ne 'uzima' sliku, on je 'stvara'. To je njegov umjetnički credo, i kolikogod se može činiti da tako što i ne postoji u mediju fotografije, slike na kojima je sagrađena čitava povijest medija i - dakako - Štravsov opus, govore u prilog prioriteta konceptualizacije nad činom realizacije.' Želimir Koščević, iz predgovora
Jane Štravs (Ljubljana, 1965.) fotografski umjetnik. Monografiju o njegovom radu objavio je Znanstveni Centar Slovenske Akademije u 2003. godini s uvodnim studijama Marine Gržinić i J.T. Mitchella. Njegovo fotografije nalaze se u brojnim privatnim i javnim kolekcijama. Živi i radi u Ljubljani.