Izložba 'Suvremena japanska grafika - 50 umjetnika', na kojoj će se u spoju modernog i drevnog predstaviti različiti naraštaji japanskih grafičara, otvara se u srijedu, 11. listopada u Gliptoteci HAZU.
vrijeme: 11.10.2017.
mjesto: Zagreb, Gliptoteka HAZU
"Izložba nas vodi na zanimljivo putovanje kroz stoljeća stvaranja s osvrtom na bogatu tradiciju drevne azijske kulture. Privilegij je i zadovoljstvo na jednom mjestu vidjeti tako veliku raznolikost tehnika i motiva japanskih umjetnika" , ustvrdio je u predgovoru izložbe Leon Zakrajšek, predsjednik međunarodnog komiteta Japan Print Association za europske projekte.
Predstavit će se svi naraštaji grafičara od starijih i svjetski prepoznatih do najmlađe generacije koja je, iako inspirirana bogatom japanskom tradicijom drevne japanske tehnike drvoreza, u mnogočemu različita od starijih kolega, predstavnika originalnog jezika "japanske mokuhange" i inovativna je u trendovima izrade grafika.
Posjetitelji će imati priliku vidjeti sve danas poznate originalne grafičke tehnike, od kojih mnoge imaju korijene u drevnim, više od 200 godina starim tehnikama. Mnoge su se razvijale u likovnim pokretima kao što su Ukiyoe i Sosaku-hanga, razdobljima likovnog stvaralaštva koja su ostavila veliki trag u Japanu i u svjetskoj baštini grafičkog jezika.
"Spoj modernog i drevnog na jedinstven način daje nove rezultate bez sličnog primjera u povijesti umjetnosti, a koji su utjecali na svjetski razvoj i razumijevanje jezika grafičke umjetnosti, koji se sa stoljećima mijenja u nov likovni jezik", napomenuo je Zakrajšek.
Po njegovim riječima, jezik japanskih motiva se puno razlikuje od europskog i američkog jer uglavnom proizlazi iz izučavanja prirode i realizma.
Mlađi autori inspiraciju crpe više iz japanskog pop arta i jezika stripovskog stila Mange, umjetnici koji su studirali u Europi, najčešće u Francuskoj unose u tradicionalne motive apstrakciju, a mnogi japanski autori su poznati po kombiniranju zapadnih i istočnih principa u kreaciji i poruci autorskog rada s naglaskom na korištenju japanskog papira ručne izrade, koji je već sam po sebi umjetnički rad.
"Iskustvo drevnih majstora, poznavanje tradicionalnih tehnika i materijala te povremena suradnja više umjetnika na jednoj grafici je ono što japansku grafiku čini jedinstvenom", istaknuo je u predgovoru Zakrajšek.
U sklopu izložbe, 12. listopada, u Gliptoteci će se održati radionica japanskog drvoreza, a vodit će ju Teruo Isomi, predsjednik Japan Print Associationa i jedan od najpoznatijih japanskih grafičara današnjce.
Izložba će biti otvorena do 31. listopada. (Hina)