Preskočite na glavni sadržaj

Izložba: Ljudsko u vremenu / Ex tempore Grožnjan

Studio galerije Fonticus Grožnjan predstavlja drugu izložbu u okviru projekta 'In situ: Ex tempore Grožnjan - Grisignana'. Otvorenje izložbe - kolektivnog, selektiranog, tematskog, likovnog projekta 'Ljudsko u vremenu' održat će se 24. rujna u 18.30 sati.
vrijeme: 24.09.2022. -
mjesto: Grožnjan

Autori/ce: Nataša Bezić, Marčelo Brajnović, Barbara Cetina, Marija Čurčić, I. Kortecki, Roberto Krajcer, Zdravko Milić, Jadranka Ostić, Bruno Paladin, Robert Pauleta, Tereza Pavlović, Tanja Pečanić, Valter Pergolis, Nikola Ražov, Goranka Supin, Alen Šimoković, Bojan Šumonja, Jozef Todjeraš, Nicola Tomasi, Jure Zrimšek
Kurator: Eugen Borkovsky
 
Uz manifestaciju: Ex tempore Grožnjan / Grisignana, 22. - 25. IX. 2022.



'Druga izložba, unutar projekta „In situ: Ex tempore Grožnjan / Grisignana“, nudi izbor radova na temu „Ljudsko u vremenu“.
Tematsko određenje ovog postava predstavlja djela koja propituju, prikazuju, problematiziraju ljude i ljudsko kroz vrijeme. Predstavljamo radove koji su ostali u gradu, u Likovnom fundusu Grožnjan, jer su bili donirani ili nagrađeni nekom od nagrada. Tijekom vremena, načini problematiziranja, stilovi i tehnike su se mijenjali, pa je ovaj postav heterogen. No, svi predstavljeni radovi nude vizualizacije refleksija vremena te pozicije, stavove, raspoloženja samih autora. To je uvijek učinjeno posredstvom korištenih motiva. Temu podupiru prisutni vizualni simboli ljudskog ili znakoviti motivi, detalji.
Ovdje nisu izloženi svi koju dodiruju temu. Izbor je oslonjen na kvalitativne, tematske i zanimljivije načine interpretacije vremena i ljudskog ponašanja. U postavu se nalaze djela poznatih i manje poznatih autora. Neki indirektno ili simbolično, neki doslovno, a neki humorno obrađuju temu. Na mnogim radovima nema ljudi, ali je problematika prisutna. Generacijski raspon umjetnika također unosi raznorodne načine interpretacije teme.
Svi radovi ovog projekta nastali su prije ovih dramatičnih zabrana pravdanih zdravstvenim i/ili ratnim razlozima.  Već i tada umjetnici reagiraju na divljanje profiterstva i ciljana medijska naklapanja. Poput vizionara, autori progovaraju socijalnom, ratnom, ali i osobnom tematikom. Za ilustraciju vremena i ponašanja, pojavljuju se životinje i biljke. Dokumentarnost, doživljaj povijesnog trenutka, iskazana je od strane svih autora. Radovi nude vizualizacije doživljaja, emocija, nostalgije, ili čak panike. Intencija organizatora i kustosa je podastrijeti što više radova/autora. Ovo je revijalna koncepcija, pa sam uvjeren da će napor promatranja biti oprošten bogatim rasponom vizualnih interpretacija.
Treba reći da je Grožnjan Grad umjetnika od 1965. godine. Tadašnjim dolaskom likovnjaka u napušteno mjesto ponad rijeke Mirne, nastao je grad u kojem likovni umjetnici žive i rade. Kasnije im se pridružuju glazbena, pa teatarska i druga događanja. Tijekom minulih godina mnogo se toga promijenilo na Grožnjanu. Pored studija i ateljea, Gradska galerija Fonticus, kao reprezentativni gradski prostor, kontinuirano predstavlja recentnu likovnu produkciju domaćih i stranih autora.
Tijekom 1994. godine, u organizaciji Unione Italiana i Narodnog Sveučilišta iz Trsta, Općine Grožnjan i Zajednice Talijana Grožnjan, pokreće se manifestacija Ex tempore Grožnjan, koja snažno oživljava ideju Grada umjetnika. Tako se Likovni fundus Grožnjan (LFG) punio, nekim od nagrađenih radova i naravno, ljubaznošću umjetnika te aktivnostima Gradske galerije Fonticus i Općine Grožnjan. Dio radova LFG ostvaren je na Likovnim kolonijama Grožnjan. Kolekcija LFG se sastoji od cca 900 radova, 345 autor/a/ica, iz 19 zemalja.' - Eugen Borkovsky, VIII. 2022.