Preskočite na glavni sadržaj

Izložba i performans Siniše Labrovića u Puli

U subotu, 30. ožujka, u 19 sati, u Galeriji Anex u Puli, otvara se samostalna izložba Siniše Labrovića. Također, u 15 sati, na veslačkom molu u pulskoj luci, najavljen je i performans umjetnika pod nazivom 'Anno domini 2013 (Hodanje po moru)'. Izložba ostaje otvorena do 15. travnja.
vrijeme: 30.03.2013. 19,00
mjesto: Pula; Galerija Anex, Istarska 30
url: http://hdluistre.hr
'Razotkrivši ovo stočarsko nesvjesno hrvatskog društva i kulture, Labrović nam, dakako, nije poručio ništa loše niti o stočarstvu, niti o ovcama. A u kasnijoj jednako slavnoj Gloriji (2007.) ni o guslama. Kao što mit o dinarskom primitivcu prije svega govori o mjestu njegove ideološke proizvodnje, tako su i ovce ovdje prije svega nužan simbol potiskivanja i projiciranja kompleksa nazadnosti kao nusproizvoda proizvodnje u Zapad i Europu zagledane ideologije periferne progresivnosti.

Medijska popularnost tog mita, kao i Labrovićevih stočarsko- guslarskih intervencija, pokazatelj su mjere do koje se hrvatsko društvo prepoznalo u dijagnozi koja, preklapajući polje Stada s domenom .org-a, razotkriva baš ovaj spoj naoko nespojivog kao kolektivnu tajnu. Ovo dakako nije bilo prvo Labrovićevo pojavljivanje- ili izlaženje iz autobusa- na tramvajsko- umjetničku scenu Zagreba, niti je Glorija njegovo prvo urbano oglašavanje gusala. Naime, u performansu Umjetnik se provodi kao bos po trnju, izvedenom 2003. u Galeriji Nova u Zagrebu, Labrović koristi upravo strategiju spajanja naoko nespojivog koja, u njegovom opisu, izgleda ovako: 'Na guslarsku verziju ustaške pjesme Evo zore, evo dana bos po trnju izvodim baletnu točku 'smrt labuda' (u okviru svojih malih mogućnosti), odjeven u bijele baletne tajice i bijelu majicu.'

Vjerojatno ne postoji izvedbeni scenarij koji bi bolje od ovog utjelovio Budenovu tezu o frustriranoj nemoći hrvatske malograđanske kulture da se otarasi zlih sila koje je sama prizvala, a koji joj sada onemogućavaju dosezanje istinski čistog građanskog identiteta. (…) Sve skupa rezultira u bolnoj avanturi bosonogog hoda po trnju, ali naslov nam kaže da se umjetnik, kao i hrvatsko društvo, 'provodi'. Ili, riječima Antuna Maračića: 'Pritom se ponaša kao da je sve u redu'.' Ivana Bago