Digitalna agencija Brlog i reklamna agencija Bruketa&Žinić OM, osmislile su poštansku marku s QR kodom, u povodu 20. obljetnice izdavanja poštanskih maraka Hrvatske pošte. QR (kratica za ' quick response') kod dvodimenzionalni je kod koji svojom funkcionalnošću nalikuje standardnim bar kodovima, s jednom ključnom razlikom – može ga se čitati putem mobitela. QR marka u opticaju je od 9. rujna.
vrijeme: 09.09.2011.
Prilikom otvorenja izložbe '20. godina putujemo svijetom, kojom se obilježava 20. obljetnica izdavanja poštanskih maraka Hrvatske pošte, u HDLU-u je predstavljena najnovija marka s QR kodom. Marku su osmislile digitalna agencija Brlog i reklamna agencija Bruketa&Žinić OM s ciljem da poštanska marka postane interaktivni i informativni alat, a ne samo potvrda plaćanja pošiljke.
U rasteru kvadratića koji tvore kod krije se tekstualna poruka. Najčešće je to web adresa. Nakon očitavanja QR koda, internetski preglednik korisnikova mobitela odmah se usmjerava na adresu koju taj QR kod sadržava. U usporedbi s prepisivanjem web adrese, ova tehnologija omogućuje pristup željenoj web adresi brzim i jednostavnim postupkom, bez ikakvog tipkanja.
QR kod s nove poštanske marke Hrvatske pošte, koja se službeno naziva 'Dan marke 2011.', i čija je vrijednost 3,10 kuna, korisnika povezuje s mobilnom web stranicom qrmarka.posta.hr, koja omogućuje da upisom jedinstvenog koda s marke, korisnik odmah dobije potvrdu o prispijeću svoje pošiljke, kao i dodatne podatke o njezinu putovanju. Korisnici mogu i dodavati svoje tekstove i slike, razne obavijesti o odredištu marke i slično. Za očitavanje QR koda potreban je mobilni uređaj s pristupom Internetu te jedna od nekoliko aplikacija koja se može besplatno i jednostavno instalirati.