Adaptacija: Željka Udovičić i Damir Zlatar Frey
Redatelj, koreograf i scenograf te supotpisnik kostimografije: Damir Zlatar Frey
Igraju: Helena Minić, Marinko Leš, Rade Radolović, Leonora Surian, Lana Gojak, Marko Kalc, Dalibor Brkić, Ana Romano, Gordana Šimić, Ivan Blagajčević, Irena Mikec, Ivana Kalc, Elda Kosanović Radovik, David Belas, Frane Meden, Iva Kevra, Zrinko Grgić, Simon Corazza, Eni Đorđević, Franko Kliman.
'Saloma – drevni biblijski motiv u kojem Herodijadina kćer izvodi svoj ples kao rođendanski poklon svome stricu, mužu svoje majke i rimskom upravitelju Judeje – Herodu, a zauzvrat traži i dobiva na pladnju glavu Ivana Krstitelja, motiv je koji je kroz povijest uzbuđivao umjetnike različitih područja (slikare, kipare, pjesnike, pisce...) zbog svoje izuzetne dramatičnosti, prikrivene erotike, motiva opasnog zavođenja.
A zašto danas? Zato što ta priča koja diskutira poremećenost sistema osnovnih ljudskih vrijednosti postaje upravo nezaobilaznom u turbulentnim vremenima. Jer životi ovih likova i jesu započeli davno, u vremenu smjene civilizacija, u vremenu koje je stare vrijednosti osudilo na nestajanje, a nove još nisu bile nastale. Samo nekoliko godina nakon što je Saloma otplesala svoj ples i dekapitirala vjesnika promjene, isto je učinila i razjarena gomila razapevši Krista. Poncije Pilat oprao je ruke od tog zločina, kao i Herod, odustajući od osobnog morala u korist onog propisanog rukom manipulatora na vlasti.
Tako i Wildeovo vrijeme fin de siecla iz istog je razloga bilo prisiljeno u Salomu ponovo uperiti svjetla reflektora duha. Njegova kritika lažnog morala visokopoetičnim jezikom značenjski je razorna, secira probleme društva u promjeni.
Mi smo ponovo prepoznali njen Ples na prijelazu tisućljeća. Zrakoprazni prostor između dvaju epoha puni se tranzicijskim floskulama koje u toj pauzi histeričnog vremena u kojem smo zarobljeni krade i sakriva Identitet pojedinca. Biti ili ne biti zamijenjeno je pitanjem biti ili imati. Utopija je dokinuta, Ideali zabranjeni. Okrutnost postaje modus preživljavanja.
Univerzalnost teme u srazu s našom suvremenošću otvorila nam je politični prostor na pozornici teatra na kojem naša 'Saloma' postavlja naša pitanja o nama samima. Njen ples tjera na razmišljanje.' Željka Udovičić
17. rujna 2010. - Narodno pozorište Beograd
20. rujna 2010. - MOT festival Skopje
19. listopada 2010. - MESS festival Sarajevo
Iz programa međunarodne suradnje koji INK njeguje, domaćini Salome su dosad bili u HNK Zagreb (09. Svibnja 2010.) te SNG u Mariboru (04. Lipnja 2010.) Zapažen nastup Salome na svojim je gostovanjima zabilježio zavidnu posjećenost od 1400 gledatelja u dvije izvedbe.