Preskočite na glavni sadržaj

Ideas are Motion – šetnja, umjetnost, razgovor

Prvi dio projekta 'Ideas are Motion', nastalog u koprodukciji Institut für Raumexperimente iz Berlina te Kulturom promjene i Multimedijalnim institutom MaMa iz Zagreba, predstavlja se u četvrtak, 22. rujna. Prezentacija počinje šetnjom s umjetnicima ispred Galerije SC, u 18 sati, a završava razgovorom s umjetnicima u prostoru MaMe.
vrijeme: 22.09.2011. 18,00
url: http://www.raumexperimente.net
'Ideas are Motion: Poster as an Experiment in Travel', strukturiran je prizmatično kako bi odražavao stvaranje razrednog izleta (putovanja) unutar stvaranja individualnog umjetničkog projekta, unutar stvaranja kolektivnog razrednog projekta, unutar osjećaja za prostor, unutar izložbe u tom prostoru. Ovi izleti variraju od urbanog kulturalnog izleta u mega gradovima poput Tokija, do trodnevne šetnje u divljini Islanda. Ideje nastaju u pokretu. Putovanje po gradovima postaje kružno putovanje. Završeni projekti projiciraju se natrag u stvarnost. Stjecanje iskustva dolazi s odgovornošću proizvodnje nečega iz tog iskustva, što bi moglo stvoriti drukčiju promjenu u svijetu.

'Ideas are Motion' odvija se na tri lokacije: u Zagrebu, Japanu i na Islandu. Upoznati sa specifičnom umjetničkom putanjom svakog sudionika, prvi dio eksperimenta uključuje da svaki umjetnik dizajnira individualni projekt tijekom svog posjeta određenoj lokaciji. Drugi dio eksperimenta formalizira projekt u slični format, poster koji reflektira projekt. Parametri nalažu da sadržaj individualnog projekta ima određenu strukturu, kvalitetu i iskustvo pokreta, prostora i vremena karakteristično za svako mjesto.

Svaki poster različit je kao što je različit i svaki sudionik. Neki posteri su skice ideje, neki su završeni statementi, neki su snovi ili osobne distorzije. To su autonomni projekti koji će uskoro biti realizirani, koji će biti dijelovi realizirani na drugim mjestima ili dijelovi projekta koji tek dolazi. U stvarnosti, svaki je poster zamrznuta slika u pokrenutom nizu. Svaki niz ima svoje nizove.

Svaki je prostor sastavljen od prostornih odnosa koji uključuju pokrete i emocije u različitim skalama, brzinama, percepcijama, rasponu pažnje, izravnosti i udaljenosti. Posteri su pokretači urbane komunikacije koji materijaliziraju ove prostorne odnose. Posteri mobiliziraju stanovništvo na percepciju. Ponašamo se drukčije zbog šarolikosti ovih vrsta znakova u javnom prostoru. Usporimo, razmislimo, čitamo, promijenimo planove. Urbani znakovi koordinirani su po ritmu našeg kretanja, no oni također pomažu u koordinaciji tog pokreta.

Prostorno, posteri uključuju precizan set odnosa između materijalnih uvjet postera (veličina i okoliš), kuriranog smještaja sadržaja na posteru (font, veličina, raspon boja), kuriranog smještaja postera u javni prostor (linije pogleda, visina pogleda, zidovi, šetnice, mjesta zaustavljanja automobila…) i izvanrednih uvjeta načina našeg rada (koliko daleko vs. koliko blizu se osoba nalazi vs. koliko se brzo krećemo; raspon pažnje vs. pretrpanost informacijama vs. ljepljiva memorija; koliko dugo nam treba da skeniramo vs. pročitamo nešto; čitanje slike sa tekstom itd.)

Gledano na ovaj način, posteri su ogledala koja potvrđuju pristup, smjer pristizanja, rutu prolaženja. Posteri reflektiraju psihološki odnos stanovništva prema stvarima koje osobno osjećamo da trebamo ili želimo, ili od kojih se udaljavamo. Obzirom da posteri imaju sposobnost transportiranja slike i teksta na masovnoj javnoj razini, često se iskorištavaju samo za marketinške svrhe kao prostorne zastave za oglašivače, zavođenje, privatna i javna događanja i javne obavijesti. Međutim, umjetničkim korištenjem za posredovanje svijeta oko nas, posteri su sjajno sredstvo za susret sa umjetnošću te formalna mogućnost za subvertiranje cjelokupne komodifikacije javnog prostora, kroz materijaliziranje različitih umjetničkih projekata bez prethodnog određivanja umjetničkog sadržaja.

Treći dio eksperimenta je organizacija zajedničke izložbe postera. Radom s kustosima i kulturnim institucijama iz gradova koji su predviđeni planom, posteri se vraćaju na izložbu. Često postoji mogućnost stvaranja dodatnih instalacija pojedinih sudionika iz Institut für Raumexperimente, koji izrastaju iz sadržaja originalnog postera.

Projekt postera pretvara čin koncepta u umjetnost. Čin predstavlja proces kako se način mišljenja povratno odražava u transformiranu misao, a ta misao vraća se u transformiranu akciju promjene u svijetu.