Preskočite na glavni sadržaj

'I've never done this before' – premijera u Bruxellesu

Novi autorski projekt izvedbenih umjetnika Giuseppea Chicoa i Barbare Matijević 'I’ve never done this before' bit će premijerno izveden 29. i 30. siječnja u Kaaistudio’s u Bruxellesu.
vrijeme: 29.01.2015.
mjesto: Belgija; Bruxelles
url: http://www.kaaitheater.be/

I’ve never done this before

Autori: Giuseppe Chico i Barbara Matijević
Izvedba: Barbara Matijević
Umjetnička suradnja, tehnička supervizija, programiranje: Ivan Marušić Klif
Suradnici za tehniku i programiranje: Igor Brkić, Igor Petrović
Suradnik za robotiku: Matthieu Schonholzer
Dizajner: Martina Franić
Zahvale: Deborah Hustić, Udruga za razvoj DIY kulture Radiona, Frano Šoša, Viktor Krasnić, Tihomir Milovac, Ivana Knez

Produkcija: Omnibus (HR) i 1er Stratageme (FR)
Koprodukcija: Kaaitheater (Brussels); Menagerie de verre (Pariz); Ministarstvo kulture Republike Francuske (DRAC); DICREAM (FR), Fondacija Hermes
Rezidencije: Parc de la villette (Pariz); Muzej suvremene umjetnosti (Zagreb)

U novoj predstavi autori B. Matijević i G. Chico istražuju reprezentacijske mogućnosti amaterskih YouTube videa, s fokusom na identificiranje novih mjesta i konteksta iskaza, na kompleksne odnose između reprezentacije i povijesti, između realnog i imaginarnog, na poveznice između medijskih sustava,  medijacijskih tehnologija i svakodnevnog života. Imaginarni protagonisti izvedbe nisu u tolikoj mjeri individualne osobe koje objavljuju svoja videa na YouTubeu, koliko je to sam  komunikacijski krajolik, ispresijecane iluzije fikcije i stvarnosti s kojima živimo.

Pokretačka sila ove izvedbe je interakcija između izvođačice i različitih DIY predmeta, a koja se temelji na kreativnom korištenju analognih / digitalnih / visokih / niskih tehnologija, uključujući robote, gadgete i igračke. Projekt želi pozicionirati ove naprave kao rezultat amaterskih kreativnih tendencija koje su po svojoj prirodi usko povezane s umjetničkim praksama.

U svijetu u kojemu je razlika između fikcije i stvarnosti preokrenuta, u kojemu su oglašavanje, prodaja robe i politika postali najvažniji proizvođači fikcije, u kojemu je društvo u potpunosti birokratizirano i administrirano, sve ono što je neformalno, neorganizirano, slučajno, neučinkovito i kaotično postaje bojno polje za prirodu ljudskog identiteta. Autori pristupaju YouTubeu kao jednom takvom bojnom polju, bogatom osporavanim značenjima, subverzivnim strategijama i otporom.