Preskočite na glavni sadržaj

I.J. Pino : '... crt ež iii'

U pulskoj Galeriji Anex, u petak, 23. ožujka, s početkom u 20 sati, otvara se izložba I.J. Pina pod nazivom '...crt ež iii'. Izložba ostaje otvorena do 11. travnja.
vrijeme: 23.03.2012. 20,00
mjesto: Pula; Galerija Anex, Istarska 30
url: http://www.hdluistre.hr
Matematičkim jezikom crtu (ili liniju) možemo definirati kao skup točaka u ravnini. Doista, to jest istina koju lako možemo iskusiti nižući točke gusto poredane jednu uz drugu. Još bolje iskustvo steći ćemo na ekranu kompjutera zatamnjujući pixele jednog za drugim. Ali, istina je i da će gruda snijega koju zakotrljamo po snježnoj površini za sobom ostaviti trag koji ćemo iščitati kao crtu. Tako možemo lako zamisliti takav događaj i na papiru - linija je trag koji je ostavila točka koja je otišla u šetnju.

Ovo antropomorfiziranje točke i crta (davanje ljudskih osobina) može nam biti od koristi ako crte odlučimo ne doživljavati kao mrtve ostatke materijala na papiru ili kakvoj drugoj podlozi, već kao živa bića prema kojima se moramo odnositi s odgovornošću dok ih stvaramo. Također, tada ćemo i mnogo više cijeniti 'slučajnost' ugrađenu u crtež - možemo zamisliti kako osim nas crtača odluke o izgledu oblika donose i materijal (olovka, ugljen, flomaster, žica sl.) i linije same, ovisno o svojim karakterima i sklonostima...


I.J.PINO je performer, likovni umjetnik, glazbenik. Alternativnoj kulturnoj sceni poznat je već od početka sedamdesetih godina kada ulazi u konceptualni krug i performans vode. U to vrijeme s prijateljima stvara 'mental spirit music', a pod utjecajem Beuysa otvara procese za stvaranje tzv.'socijalne skulpture' čime već tada pripada nevelikoj skupini konceptualnih umjetnika koji su angažirano propitivali socijalističke vrijednosne sustave, ponajprije smisao rada i poziciju radnika.

Ivančićeva pozicija izvan centra te njegovo iskustvo radnika u brodogradilištu Uljanik osiguralo mu je 'pravo' na dodatno radikaliziranje u prostoru umjetnosti. Tijekom osamdesetih svoje umjetničke interese ostvaruje u prostoru spajanja medija glazbe, performansa i likovne umjetnosti (alterrock gupa 'GustapH y njegovi dobry duhovy', a od devedesetih javnost ga pozna kao jednog od najprovokativnijih hrvatskih performera ('Theater like a Life/Life like a Theater ili Život je feferon…'), ali i kao alternativnog novomedijskog eksperimentatora (telefonski koncet Netz/Mreža, za Radio ORF).