Preskočite na glavni sadržaj

Hrvatski kratki film na festivalu u Winterthuru

Kratkometražni film iz balkanskih zemalja u žarištu je popratnog programa ovogodišnjeg 16. međunarodnog festivala kratkoga filma u švicarskom gradu Winterthuru (Internationalen Kurzfilmtage Winterthur), koji traje od 6. do 11. studenog.
vrijeme: 08.11.2012.
mjesto: Švicarska; Winterthur
url: http://www.kurzfilmtage.ch/

Pojam Balkana pritom podrazumijeva zemlje bivše Jugoslavije, čije se kinematografije predstavljaju u povijesnoj perspektivi, ali i selekcijom iz recentne produkcije igranog, animiranog, dokumentarnog i eksperimentalnog filma - u programu Kino Balkan danas.

U probranom društvu ex-jugoslavenske kinematografije kratkoga metra, uz Dušana Makavejeva, Karpa Godinu i druge istaknute autore iz regije, dominiraju hrvatski modernistički inovatori, eksperimentatori i dokumentaristi iz 1960-ih i 1970-ih godina - od Vladimira Peteka sa 'Sretanjem' (1963.), preko Ante Babaje (Tijelo, 1965.), do Lordana Zafranovića (Ljudi / u prolazu/, 1967.), Krste Papića (Kad te moja čakija ubode, 1968.; Specijalni vlakovi, 1972.), Zorana Tadića (Amerikanka, 1970.) i Petra Krelje (Recital, 1972.). Drugi retrospektivni program, Kino Balkan danas, usmjeren je na noviju produkciju i aktualnije balkanske teme kao što su potraga za identitetom, društvene promjene ili suočavanje s ratnom prošlošću Balkana, a hrvatski kratki film zastupaju dokumentarac 'Tri' Gorana Devića (2008.), animacije Marka Meštrovića (Ne spavanje ne ubija, 2010.) i Danijela Šuljića (U lancima, 2011.) te igrani filmovi 'Pink Express' Ivana Livakovića (2010.) te višestruko nagrađivani 'Tulum' Dalibora Matanića iz 2009.

Uz Želimira Žilnika i Karpa Aćimovića Godinu, kroz programe autorskih retrospektiva bit će predstavljen hrvatski eksperimentator Ivan Ladislav Galeta, a jedan hrvatski film, 'Zašto slonovi?' Marka Meštrovića (2012.) našao se i u međunardnoj natjecateljskoj selekciji festivala, koji će se kroz panel diskusije osvrnuti na položaj kratkog filma u kinematografijama balkanskih zemalja, kao i na perspektive kratkoga filma općenito. HFS