Danas, 27. siječnja, u 20 sati, u Galeriji SKC u Rijeci, otvara se izložba mladog splitskog umjetnika Blaža Klarića pod nazivom Persona Quest'. Izložbu je moguće pogledati i u subotu, od 17 do 20 sati.
vrijeme: 27.01.2017. 20,00
mjesto: Rijeka; Galerija SKC, Kružna 8
Blaž Klarić, rođen u Splitu 1990. godine.2008. godine završio Školu likovnih umjetnosti u Splitu, smjer grafički dizajn.Diplomirao je slikarstvo na Umjetničkoj akademiji u Splitu, 2014. godine. Sudjelovao je na jednoj samostalnoj i mnogobrojim skupnim izložbama.
Persona Quest" nastavak je na niz serije radova pod nazivom „Blunt“ koji se bavi , ili teži, sustavnim propitivanjem problema univerzalnosti umjetničkog izloška rastavljanjem, transformiranjem i ponovnim sastavljanjem motiva i pojma rekvizita. U većini slučajeva, to je srednjovjekovni oklop, koji u cijelosti ili čije pojedine dijelove tretiram poput obrisa, nacrta, maketa svrhovitih artikala gdje se njihova originalna funkcija (točnije ilustracija funkcije) očitava samo u njihovom značenju (značenju pojedinih predmeta). Precrtavanjem izložaka u arhetipne prikaze stvaram rekvizite. Rekvizit nosi određena svojstva monumentalnog i čvrstog, uporabnog i funkcionalnog, ali samo u granicama njegove fiktivne strukture, jer je on sam po sebi puki nositelj, simbol svojih mogućnosti. Ogradivši se od povijesnog konteksta, rekvizite dodatno mijenjam: njihovu formu i stanje prebacujem u drugi medij.
Na uveličane oklopne figure više ne gledamo samo kao doslovno kopiranje stvarnih povijesnih predmeta nego na provizorne kompozicije inspirirane izmučenom estetikom klasičnih i računalnih roleplaying igara koja se na te povijesne predmete oslanja.(...)
Stvaranjem „drugog ja“ u okružju društvene ili računalne igre dopušta subjektu da prisvoji „masku“ koja iako ima uporišta u stvarnosti otvara vrata novim izražajima „osobnog“ unutar narativa ili prostora igre. Upravo se taj eskapizam očituje kroz suptilnu kombinaciju ukrasnih i organskih elemenata na površini trodimenzionalnih figura. Motiv tipičnog povijesnog oklopa se mijenja i on postaje samo privremeni fantasy proizvod. „Dizajniram" ih nastojeći se držati određenih pop-kulturalnih tropova, ali potencirajući cijelu situaciju do te mjere da je sada taj oklop ne samo preuveličan i podređen fantasy isječak već sam fetiš-objekt, ali pri tom pazeći da on ne izlazi iz sfere rekvizita. Proizvoljni se karakter virtualnog prostora sada gubi kroz kompoziciju instalacije, a svrha pojedinih surogat objekata sada samo izviruje iza prisiljenog, uljepšanog, prostornog niza.