Preskočite na glavni sadržaj

Festival 25 FPS otvara prvi ovosezonski Kratki utorak

Kao uvod u festival, desetak dana uoči svog početka 25 FPS gostuje u kinu 'Tuškanac' u sklopu prvog ovosezonskog Kratkog utorka. Na programu su dva filma koja, i kroz žanr i kroz vrstu, sjede na suprotnim polovima horizonta eksperimentalnog filma. Početak programa je u utorak, 16. rujna, u 21 sat, a ulaz je slobodan!
vrijeme: 16.09.2014. 21 h
mjesto: Zagreb, Kino Tuškanac, Tuškanac 1
url: http://www.filmski-programi.hr/

Jedan je spektakularni efpeesovski Grand Prix u cinemascopeu iz 2005. godine, a drugi otkriva neobičnog španjolskog redatelja, čiji se rad prelijeva preko likovne umjetnosti, filma i glazbe i zaposjeda prostor nesigurnosti i hibridizacije koji 25 FPS cijelo desetljeće uživa gledati u svim njegovim blistavim formalnim i estetskim primjerima.

No oba iz posve različitih kutova prilaze temi limba i zagrobnog života. Prvi od njih su kratkometražne 'Upute za svjetlosno-zvukovni stroj' (Instructions for a Light and Sound Machine, 2005.) u kojima se austrijski filmaš Peter Tscherkassky poigrao odabranim djelićima glasovitog špageti-vesterna Sergia Leonea Dobar, loš, zao (Il buono, il brutto, il cattivo, 1966). Tscherkassky tretira Leoneov film kao grčku tragediju, a zahvaljujući frenetičnom tempu i sveprožimajućoj buci, film je svojevrsni experiment in terror kojim Tscherkassky jednako beskompromisno pogađa i gledatelja i svog zlosretnog protagonista.

Drugi film večeri 'Finisterrae' (2010.) cjelovečernji je prvijenac Španjolca Sergia Caballera čiji se animirani crnohumorni horor 'Široko ti polje/Štogod' (Ancha es Castilla/N'importe quoi) može pogledati u natjecateljskom programu ovogodišnjeg 25 FPS-a. Junaci 'Finisterrae' dva su duha koji, umorni od lutanja čistilištem, kreću na hodočašće koje bi im trebalo donijeti novi život. Opisivan kao izgubljeni scenarij Andreja Tarkovskog koji su ekranizirali Monty Pyhtoni, Finisterrae je jedinstvena kombinacija filma ceste, duhovitih filozofskih promišljanja, te tradicije nadrealizma i apsurda.