Preskočite na glavni sadržaj

Faust – premijera u Exitu

Faust – premijera u Exitu
Premijera 'Fausta', u režiji Srećka Borsea, organizira se u Teatru Exit, Zagreb, u četvrtak, 30. rujna, s početkom u 20 sati. Izvedbe slijede 1. i 2. listopada.
vrijeme: 30.09.2010. 20,00
mjesto: Zagreb; Teatar Exit, Ilica 208
url: http://www.teatarexit.hr
Igraju: Judita Franković i Tim Habeger
Sviraju: Danko Krznarić i Nikola Dupor
U koprodukciji: Teatar Exit / Zagreb, Croatia / K3RN3L /Zagreb / PushPush Theater /Atlanta, SAD

Faust (Faustus' module Re-Linked) je priča o fizičaru, astrologu, astronomu; priča o čovjeku koji tvrdi kako je i alkemičar, ali to je i priča o čovjeku koji je svakako šarlatan; sveučilišni profesor koji dobrovoljno razmjenjuje svoju dušu za nadnaravne moći i znanja ponuđena u zamjenu.Iako obrazovan, u položaju znanstvenika, Faust je arogantan u poziciji osvajanja svih polja znanja znanih u materijalnom svijetu; dominantan, u potrazi za duhovnošću, skreće u krivom smjeru i ne vjeruje kako je pakao loš ili da uopće postoji.

Što je pakao, koja mu je adresa, tko su mu stanovnici? Dvije su rečenice Marloweovog teksta koje postavljaju perspektivu bahatog, socijalno katatoničnog pojedinca u 'objektivnu stvarnost'. Marloweov pakao je unutar nas samih, u njega smo «uživljeni» ne samo nakon, već i za vrijeme trajanja '(...)jer gdje smo mi, ondje je pakao. A gdje je pakao, ondje mi moramo zauvijek biti'. Druga rečenica je odgovor prizvanog Mefista: 'Ali ovo jest pakao, i ja nisam izašao iz njega'.

Sveukupnost postoji u odnosu na sveukupnost. Ništa ne postoji samo od sebe. Faust uči, na ubrzanom tečaju, prepoznati vlastiti pakao te dovoljno mahnit, ali nespreman za katarzu, shvaća kako otuđivanje od božanske misli jest pakao.Smrt, prokletstvo, duhovne halucinacije, napast, lažne slobode, muka i kazna samo su prirodne posljedice nespremnosti Fausta za poduzimanje pothvata.Judita Franković i Tim Habeger suprotstavljaju svu raznolikost vlastitih svjetova, naslijeđa raznolikih kulturnih i društvenih pozadina ujedno i polsatnoj igri upoznavanja i zavođenja. Faustovski princip, ostavljen kao matrica, podloga je na koju se naslanja žensko-muški pogodbeni odnos; osobna seksualnost pojedinca prenamijenjena je kako bi služila isključivo kao paradigma prijetnje u predstavljanju autonomnih likova, obuzdanih u svrhu realizacije koncepta.' Srećko Borse

Predstava nije primjerena mlađima od 16 godina.