Preskočite na glavni sadržaj

Emil Bobanović Ćolić izlaže u Puli

U organizaciji HDLU Istre, u Galerija Luka u Puli, u petak, 16. rujna s početkom u 20 sati, otvara se samostalna izložba slika Emila Bobanovića Ćolića pod nazivom 'Nostalgija mornara'. Izložba ostaje otvorena do 3. listopada.
vrijeme: 16.09.2011. 20,00
mjesto: Pula; Galerija Luka, Istarska 30
url: http://www.hdluistre.hr
U dobi srednjih godina, ne sluteći da ulazi u svoj zreli period stvaranja, Bobanović Ćolić otvara se jeziku apstrakcije i otada se ne odvaja od njega. To je bilo 1970. godine, da bi odnedavno, svega nekoliko godina unatrag, započeo s istraživanjem kojemu je rezultat novi ciklus akrila (u kombiniranoj tehnici na juti), prepoznatljivom po reduciranom koloritu crveno-modro-crnih kombinacija na bijeloj podlozi. U takvim trobojnim varijacijama, izmjenjuje manje ili više koloristički dinamiziranu masu (na formatima koji ne premašuju 100x120 cm) koja poput nakupine smisla, lebdi u bestežinskom bijelom prostoru slike.  Riječ je o radovima koji na umjetnikovom razvojnom putu predstavljaju pomak kojeg je lako previdjeti, jer iz njih i dalje zrači ona ista fascinacija morem, vedrinom neba i svjetlom Mediterana, sveprisutnim na platnima već od kraja devedesetih. Korak dalje osjeća se i u oslobađanju od konteksta mjesta - situacijskih prizora iz života s morem, koji su dosljednoj geometrizaciji usprkos, oku pružali radost da u njima gleda jedra i prove trabakula.


... radovi koji su prethodili najnovijem ciklusu, bili su uvjetno rečeno slikarskiji po tretiranju slikarske površine kao dvodimenzionalne zadanosti. Suprotno tome, kod najnovijih radova primjećujemo sklonost kiparskom modeliranju. Bijelu pozadinu osjećamo kao trodimenzionalni prostor zahvaljujući obojenoj masi koja lebdi poput kakvog entiteta. Slika je polje prozračnih rubova, nemjerljivih dubina spremnih za prihvat materične jezgre, tijela koje se ukotvilo u središtu.

Plošnost i kolorističku raznovrsnost iz serije trabakula i drugih radova nastalih u istom razdoblju (More šumi mene, ili Munje dotiču uvalu, 2006.), zamijenili su spontanitet i gestualnost.
Po nužnosti stvari promjena se dogodila i u stupnju apstrahiranja: s oka kojim gledamo, težište se prebacilo na misao kojom vidimo. Sabina Salamon, iz teksta predgovora

Emil Bobanović Ćolić rođen je 1926. godine u Kuni na Pelješcu. Školu primijenjene umjetnosti u klasi prof. A.Kaštelančića završio je u Splitu. Diplomirao je slikarstvo kod. Prof. Mladena Veže i književnost kod dr. Marina Franičevića na VPS u Zagrebu. Izlagao je u Hrvatskoj, Italiji, Njemačkoj, Poljskoj, SSSR-u, Francuskoj, Južnoafričkoj Republici, Bugarskoj i Austriji. Na svjetskoj izložbi Biennale internazionale dell'arte contemporanea u Firenzi 2001. nagrađen je medaljom Lorenzo il Magnifico i diplomom u selekciji skulptura, a dobitnik je i niza drugih nagrada i priznanja za svoj rad. Član je HDLU Rijeka, HDLU Zagreb i A.I.A.M. Rim. Živi i radi na relaciji Kuna, Trstenik na Pelješcu, Zagreb, Labin i Monza (Italija).