Preskočite na glavni sadržaj

Dvije izložbe u Galeriji Fonticus u Grožnjanu

U Gradskoj galerija Fonticus u Grožnjanu, u nedjelju, 20. ožujka s početkom u 19 sati, otvaraju se dvije samostalne izložbe: izložba Martine Herak pod nazivom 'Voda' i 'Koza' Vedrana Šilipetra. Izložbu će, uz prisutnost autora, otvoriti Eugen Borkovsky, a mogu se razgledati do 3. travnja.

vrijeme: 20.03.2011. 19,00
mjesto: Grožnjan; Gradska galerija Fonticus, trg Lođe 2
url: http://www.gallery-fonticus-groznjan.net
..Umjetnička strategija koja obilježava ovaj projekt je traženje i obrada samozadane teme i njeno prenošenje u fotografski medij. Fotografija i kompjuterska grafika odražavaju slobodu suvremenog izražavanja jer tehnologija ne označava status djela. Autorica Martina Herak ne skriva porijeklo materijala. Izvjesno poistovjećivanje, osobni doživljaj može se izčitati na predstavljenim kadrovima.

Martina izabire pokrete tijela koji postaju gestualne informacije i zaustavlja ih na formatima. Radovi asociraju na poniranje u sebe, na neku vrstu meditacije. Medij vode usporava tijek kretanja i dozvoljava neke drugačije pokrete. Analizirajući situacije, shvaćamo da su ove aktivnosti usredotočene osobnim stanjem motiva kojemu se autorica priklanja načinom izbora i interpretacije. Umjetnica dodiruje promišljanja koja pripadaju sferi podsvjesnog. Psihološka komponenta stanja izražena je slijedom fotografija poput sanjačeva doživljava...
Više - ovdje.

...Likovni projekt Vedrana Šilipetra odiše svojevrsnim fetišizmom u oblikovanju ali i prema lokalnom određenju životinje koju uzima u žižu interesa. Koza je naime, oznaka, znak prepoznavanja teritorija Istre u odnosu na ostale dijelove država koje sačinjavaju ili dodiruju poluotok. Zanimljivost ove životinje je i drevno porijeklo mitološkog povezivanja koze s objavljivanjem bogova ili s pojavom munje. Čuveno delfijsko proročište vezano je za priču da su ga ljudima pokazale koze i jarci, plešući na tom mjestu omamljeni plinovima koji izlaze iz zemlje.

Vedran Šilipetar percipira plemenitu ali zanemarenu životinju i izvlači njenu pojavnost pod svjetla reflektora. Oduševljenje prema bićima koje ignoriramo ili čak odbacujemo, on uobličuje u autorski niz predmeta. Pred nama su njegove osobne impresije i reminiscencije na viđeno / doživljeno. Ambivalentnost dojma u rasponu je od borbe s materijalom i oblikom do oduševljenja interpretacijom duše jedne koze... Iz teksta Eugena Borkovskog
Više - ovdje.