Preskočite na glavni sadržaj

Dvije izložbe u Bujama

Povodom obilježavanja dana Sv. Servula, zaštitnika Grada Buja, tijekom vikenda se u Bujama otvaraju dvije izložbe. U subotu, 21. svibnja, u  19 sati, u Gradskoj galeriji Orsola otvara se samostalna izložba Milana Marina 'Trag u srcu', dok je u nedjelju, 22. svibnja, u Crkvi sv. Martina, u 14 sati, najavljena samostalna izložba Zorka Ziralda.
vrijeme: 20.05.2011.
mjesto: Germany
url: http://www.tanztendenzen.de/
Najnoviju seriju radova predstavlja Milan Marin. Njegovo slikarstvo uvijek govori o osobnom. Tako i ovaj put, rabeći karakterističnu tehnologiju, apstraktnim kompozicijama izgovara doživljeno. Ovaj umjetnik iskreno i bez zadrške djeluje na podlogu i materijal s kojim radi. I u ovom slučaju rezultat ne izostaje: gruba, strasna intervencija autorovim htijenjem plasira materijalnost slikarskog medija uobličavajući snažne emocije.


Odmah je uočljivo da Milan Marin u ovom ciklusu donekle mijenja svoj prepoznatljivi likovni iskaz. Na svim njegovim radovima slojevi podloge uvijek su značajan dio kompozicije. Autor najprije priprema scenu da bi na njoj intervenirao. U ovom ciklusu, grafizmi i piktografski elementi slojevitu podlogu značajnije ostavljaju u drugom planu. Na razgibanoj pozadini pojavljuju se linije, rezovi uokvirene površine kao istovrijedni dijelovi apstraktne kompozicije. Kao da je načas zastao promisliti što i koji znak ostaviti na podlozi. Grafolike intervencije naglašavaju slojevitost i dinamiku. Nalazimo se pred još jednom interpretacijom geste...iz teksta Eugena Borkovskog

Iz opusa Zorka Ziralda izdvojeni su radovi u drvu bez obzira što je autor radio i u drugim materijalima kao što je kamen, metal, staklo ili njihove kombinacije. Iznenađuje i veseli da autor nije vezan na neku određenu vrstu drvnog materijala. Zanimljiviji mu je oblik od robovanja bilo kakvom pravilu. Iako pred sobom imamo i neke elemente naivnog stvaralaštva, ovdje se nazire drugačiji pristup oblikovanju. Bez obzira što radovi ne odišu akademskom likovnom naobrazbom, oni svjedoče autorstvo osobe koja urbano doživljava svijet oko sebe. Zorko Ziraldo se ne trudi precizno odrediti prepoznatljivost. Nađeni oblik usmjerava prema mogućem prepoznavanju. Autor se u obradi nađenih oblika ne služi idejom alraune. Neke dijelove ostavlja prirodnima a u neke značajno intervenira. Time se stalno nalazi na granici osmišljavanja nađenog ali i intervencije u formu s nakanom umjetničkog oblikovanja..iz teksta Eugena Borkovskog