Preskočite na glavni sadržaj

DPUH: Ljerka Dulibić / Iva Pasini Tržec

U srijedu, 9. travnja, u 18, 30 sati, u Društvu povjesničara umjetnosti, Ljerka Dulibić i Iva Pasini Tržec održat će predavanje 'Strossmayerova galerija starih majstora Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti / O istraživanju provenijencije umjetnina u Strossmayerovoj galeriji'.
vrijeme: 09.04.2014. 18,30
mjesto: zagreb; Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske, Preradovićeva 44
url: http://www.dpuh.hr
Posljednjih se godina u okviru iscrpnih znanstvenih istraživanja zbirke Strossmayerove galerije starih majstora Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti između ostaloga nametnula i potreba sustavnoga promišljanja o provenijenciji pojedinih umjetnina u zbirci. U povijesti umjetnosti i muzejskoj struci pojam provenijencija koristi se za bilježenje promjena vlasništva i smještaja pokretnih umjetničkih djela.

Utvrđivanje provenijencije umjetničkih djela u mnogim je zemljama ne samo čvrsto definirana zakonska obveza u okviru muzejske djelatnosti već se općenito smatra jednim od temeljnih povijesnoumjetničkih zadataka. Utvrđivanje provenijencije nekoga djela i njegova izvornog podrijetla samo su u idealnim, vrlo rijetkim slučajevima neposredno povezani – izvorno podrijetlo nekoga djela ponekad je moguće utvrditi i neovisno o njegovoj provenijenciji, koja često ostaje nepotpuna; jednako tako, ponekad niti vrlo iscrpna provenijencija nije dostatna za neupitno utvrđivanje izvornoga podrijetla.

U predavanju će biti razmotreno nekoliko oglednih primjera istraživačkih napora za utvrđivanje provenijencije djela iz Strossmayerove galerije u Zagrebu, pri čemu su analizirani i interpretirani izvori najrazličitije prirode: objavljeni pisani izvori (aukcijski katalozi te katalozi zbirki i izložaba, monografske studije, znanstveni i stručni te novinski članci); neobjavljeni arhivski dokumenti (iz arhiva prodavatelja i/ili umjetnika i znanstvenika, iz korespondencije prodavatelja i/ili kupca, iz različitih inventarnih popisa i raznih oblika muzejske dokumentacije); slikovni izvori (grafički listovi, fotografije) te naposlijetku oznake prisutne na umjetnini (grbovi, monogrami, inventarne oznake). Odabranim primjerima ukazat će se na raznolikost problematike, s obzirom na vrstu izvora korištenih u istraživanju i izvođenju zaključaka.