Preskočite na glavni sadržaj

Diana Drča / Adriana Rigonat

Danas, 3. listopada, u 19 sati, u Gradskoj galeriji Fonticus u Grožnjanu, otvaraju se dvije samostalne izložbe: Diana Drča 'Ponuda rituala' te izložba 'Vrijeme sumnje' Adriane Rigonat. Izložbu će, u prisustvu autorica, predstaviti Eugen Borkovsky.
vrijeme: 03.10.2014. 19,00
mjesto: Grožnjan; Gradska galerija Fonticus
Recentnom kolekcijom likovnih promišljanja predstavlja se Diana Drča. Umjetnica naseljava prostor galerije: bijela kocka zauzeta je od strane tristotinjak figura. Iako se njezini dosadašnji ciklusi prelijevaju i nastavljaju, umjetnica svjesno iskoračuje ka novom. I ovaj put se koncentrira na likovno istraživanje pridržavajući se samozadanog kanona.

Uporno, unatoč zahtjevnoj tehnologiji, ostvaruje zavidnu količinu sasvim osebujnih predmeta. Diana se ne boji dodira s materijalom. Igra nije sputana tehnologijom. Za oblikovanje, uz glinu, uzima metal, rabeći temperaturu i patine. Niz sačinjava gestualno, iako naporna tehnologija diktira proces –  tempo realizacije. Ovaj niz radova može nositi oznaku skulptorske instalacije, kako po svakom pojedinom segmentu, ali i prema plasmanu koji svakako mora biti niz, grupa, skupina objekata. Radi se o figurama koje nose površne odlike ljudskog tijela. Umjetnici detalj i anatomska preciznost nisu prevažni. Tjelesnost je određena naznakama oblika zaustavljenih pokreta te brojnošću sudionika ove situacije.(..) E.B

Adriana Rigonat predstavlja izbor iz svog bogatog opusa. Pred nama je niz oslikanih površina snažnog ritma i razigranog kolora izveden akrilnim, ali i drugim vrstama pigmentiranog medija. Većina radova izvedena je na papirnatoj podlozi. Slikarica se koristi namazima, slojevima boje, a često oblike definira potezima kistom ili nekim drugim načinom koji ostavlja trag. Kompozicije su raspršene intenzivnim činjenjem, ali nam autorica ostavlja oslonac za pogled. Na površinama nalazimo nadslikavanje, uslojavanje, prelijevanje boja. Teksture i otoci snažnog kolora uz gestualne poteze pridružuju se neskrivenim tragovima curenja boja. Sve intervencije materijalima u funkciji su dramaturgije radova. Očita je intenzivna želja za izgovorom, interpretacijom zamišljenog ili doživljenog(..) E.B