Preskočite na glavni sadržaj

'Bolest smrti' i 'Dada – antologija ranog avangardnog filma' u Osijeku

U nastavku programa 'Barutana 013', zagrebački Kufer u suradnji s Teatrom &TD u ponedjeljak, 28. listopada, u 19,30 sati, predstavlja neobičan projekt 'Bolest smrti'. U nastavku programa, s početkom u 20,30 sati, bit će prikazan drugi dio projekcije povijesnih dadaističkih filmskih ostvarenja pod nazivom 'Dada – antologija ranog avangardnog filma'.
vrijeme: 28.10.2013.
mjesto: Osijek; hotel 'Royal', Kapucinska 34

Bolest smrti
Saša Božić

U podlozi kazališne predstave „Bolest smrti“ leži načelo fuzije originalnog teksta „La maladie de la mort“, slavne francuske spisateljice Marguerite Duras i dramskog prvijenca mladih glumaca Milice Manojlović i Romana Nikolića „Sjeti me se kad se okreneš“.

Komad za čitanje „Bolest smrti“ Marguerite Duras sažima u sebi mnoge prepoznatljive osobine njezina pisanja, kako na planu tema (nemogućnost ljubavi, žudnja, tijelo), tako i na području stila (bjeline, šutnje, škrtost i napregnutost rečenice, rezovi). Bolest smrti Duras definira kao nemogućnost spoznaje voljenja; ljubav se po Marguerite Duras ne zasniva na zrcalnom odrazu, očajnoj spoznaji da tijelo drugoga nosi skriveni, virusni dio mene... Tijelo jest put ka novoj realnosti osjeta.

Dramski prvijenac Milice Manojlović i Romana Nikolića simulira iskustvo nemoguće ljubavi koja se stvara i razara u svjetovima virtualne (internet i sms) komunikacije. Neimenovani  junaci, označeni inicijalima igraju naoko djetinje igre prisnosti, bez mogućnosti da se u realnom svijetu ikada istinski sretnu.

Redateljski koncept uzima za svoj okvir spajanje ta dva teksta, jedan nastao na zalasku plodne umjetničke karijere, drugi koji tek najavljuje potencijal mogućeg iskustva dramskog pisma. No, oni u svom žanrovskom preklapanju nailaze na iznenađujuće bliskosti, te otvaraju put ka nekoj vrsti hipertekstualnog scenskog pisma. Kao poticaj u susretu ta dva dramska teksta redatelj uzima motiv istraživanja glumčeve tjelesnosti. U odnosu naracije, proizvodnje pisma, proizvodnje i povratka samoće, ono stoji izvan, kao zamka. Ili stranputica.
 
Adaptacija teksta i režija: Saša Božić
Izvode: Romano Nikolić i Milica Manojlović
Kostimi: Ana Trišler
Scenografija i svjetlo: Saša Božić, Vesna Kolarec
Grafičko oblikovanje: Martina Granić
Produkcija: KUFER

Dada – antologija ranog avangardnog filma
 
U sineastičkom univerzumu dadaizma presijecaju se ikonografska subverzija i apstrakcija, formalna geometrija i tjelesni erotizam, uronjeni u sveopću ravnodušnost spram stvaranja smisla – osim kada je riječ o osmišljavanju vlastite dekonstrukcije.
 
Uvodno izlaganje o prikazanim djelima dati će osječki multimedijalni umjetnik i filmski stvaralac Ivan Faktor.
 
Dada – antologija ranog avangardnog filma (2. dio), 37'
Mehanički balet (Le Ballet Mécanique), Fernand Léger, 1924, 14'
Filmska studija (Filmstudie), Hans Richter, 1926, 3'30''
Emak Bakia, Man Ray, 1926, 17'
Dopodnevna sablast (Vormittagsspuk), Hans Richter, 1927, 6'

Program Barutana 013  realizira se sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske, u organizaciji Udruge M-art iz Osijeka. Ulaz je slobodan!