Preskočite na glavni sadržaj

Bojan Šumonja u Galeriji O.K.

U patak, 19. listopada, u 21 sat, u prostorima Galerije O.K., K.U.N.S, održat će se otvorenje izložbe Bojana Šumonje pod nazivom ' What has our fight given us or Ovca Pinokio u hologramskom bespuću političke pseudorealnosti Ili pak Anamorfoza – Metamorfoza – Hologram / U morfogenezi vrste primata – predatora / sveždera zvane zoon politikon.'
vrijeme: 19.10.2012. 21,00
mjesto: Rijeka; K.U.N.S., Galerija O.K, Franje Račkog 24
Bojan Šumonja kao slikar koji se na našoj art sceni pojavio u vrijeme snažne afirmacije transavangardističkih / novoslikarskih pristupa figuraciji ubrzo je razvio veoma upečatljivo i ingeniozno umijeće slikarske medijacije anamorfotičnog, 'iskošenog', 'ironičnog' pogleda na stvari, životinje i ljudski 'lik & djelo', na tragu Holbeinova majstorstva da naslika samu nemogućnost 'povlaštene perspektive', 'jedine'  točke gledanja na stvari ( slavni 'Ambasadori'(1533.)! ), čemu je i teorijska psihoanaliza posvetila dužnu pozornost ( Lacanova teorija pogleda, s 'objektom malo a'... ), križajući u paradoksalnu i 'izmjenljivu' cjelinu žanr dvojnog portreta i mrtve prirode ( neobičan NLO-idni izduženi 'objekt' sličan bjeličastoj, pljesnivoj štruci kruha koji lebdi posred slike neočekivano se iz određenog kuta promatranja 'pretvara' u savršeno naslikanu ljudsku lubanju, preobražavajući sve u temu 'vanitas', 'memento mori' ... ).

Takva jedna uznemirujuća i fleksibilno vibrirajuća / varijabilna 'lubanja' odnosno nekakvo nevidljivo 'malo a' naše percepcije ubačeni su magičnim postupkom od strane meštra Šumonje u njegove holograme političara ( portreti manje-više svih ključnih 'lica' s naše / prek- / jučerašnje, novije i suvremene društveno-političke 'scene' – od Tita preko Tuđmana / Mesića / Linića / Čačića do Sanadera i Josipovića! ) i u cjelinu multimedijalne izložbe na kojoj se, primjerice, ozareno lice gospođe JK preobražava u warholijansku pop-ikonu sličnu filmskoj divi MM. A i Sveti Otac, vrhovni Božji pastir nad stadom grešnika ( ovce i jaganjci božji ) našao je svoje mjesto u sklopu izložbe.

Preobrazba ovčjih u vučja 'lica' i obrnuto, crnih u bijele, a lijevih u desne et vice versa ( svi obrati se umah ili učas dese – ovisno o micanju amo-namo, lijevo-desno kako portretiranih lica na tzv. 'povijesnoj sceni' tako i publike u Galeriji. Umjetnik je, eto, iznašao čudotvornu metodu kako prikazati taj mirakul, pravu pravcatu kvadraturu kruga i koincidencije 'opozicija' između Pinokija i meštra Đepeta, Ovce i Vuka, Doktora Džekila i Mistera Hajda, Ljepotice i Zvijeri, Ljevice – i – Desnice u zajedničkom, ujedno protejski promjenljivom i autoidentično 'praznom' središnjem 'praliku' Politike. Orwellovska vizija mogućnosti 'anamorfoze' Carstva Demokracije u New World Order našla je u majstoru Šumonji dostojnog slikara. Branko Cerovac

Bojan Šumonja je rođen u Puli 1960. Godine. Završio srednju umjetničku školu u Puli, te likovnu akademiju u Veneciji, odjel skulpture, u klasi prof. Tramontina 1984. godine. Od 1987. Godine je član Hrvatskog Društva likovnih Umjetnika Istre i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika. Izlagao na preko 200 skupnih i 90-tak samostalnih izložbi u zemlji i inozemstvu.