Preskočite na glavni sadržaj

Barok i Bar(t)ok u Belcu

Treći koncert iz ciklusa: Barok i Bar(t)ok 'Le Rosignol en-Amour' (Zaljubljeni slavuj) održat će se u nedjelju, 29. svibnja 2011., u 19 sati, u Crkvi Marije Snježne u Belcu. Nastupit će istaknuta hrvatska čembalistica Višnja Mažuran.
vrijeme: 29.05.2011. 19.00 sati
mjesto: Belec
 

Organizatori: Društvo  “Sv. Juraj”  Gornja Stubica, Pučko otvoreno učilište dr. Jurja Žerjavića Zlatar, Grad Zlatar, Društvo Kajkaviana, Župa MB Snježne Belec, Radio Stubica, Radio Zlatar

Program:

"Naslov novog ciklusa koji večeras započinjem, a koji će trajati sve do pred kraj ove kalendarske godine, mijenjala sam gotovo tako često kao što mijenjam i  prstomete, te sam ih jednako tako brzo i odbacivala jer su bili manjkavi, prejednostavni, ili nezanimljivi. Od svih mogućih verzija, ova posljednja pojavila se u jednom trenutku sama od sebe i odmah me zavela svojim dvosmislom koji istovremeno i razotkriva i skriva, te djeluje poput male zagonetke koja traži rješenje. Prvo čitanje „Barok i Bar(t)ok“  donosi nam jasnu poruku o tome da se radi o dva udaljena glazbena svijeta koja stoje u međusobnoj opreci, pogotovo kada je riječ o čembalu. No, ako slovo t koje je napisano  u zagradi  izostavimo,  u drugoj  varijanti dobivamo dvije istovjetne riječi „Barok i Barok“ i to je  pitanje koje  traži odgovor. Naime, prva riječ barok odnosi se na Bacha, a u drugoj riječi barok skriva se treći sudionik ovog programa,  François Couperin." (Višnja Mažuran)

J. S. Bach: Preludij i fuga u B-duru, Preludij i fuga u f-molu
F. Couperin: Izbor iz 13., 14., 15., 16., 18. i 20. suite
B. Bartók: Izbor iz zbirke „Mikrokozmos“

Višnja Mažuran, istaknuta hrvatska čembalistica, ostvarila je tijekom više od četiri desetljeća zavidnu karijeru na domaćem i međunarodnom planu. Diplomirala je na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji (razred Ive Mačeka), a usavršavala se u Njemačkoj i Austriji (klavir i čembalo, R. Schmid, J. Sonnleitner, A. Curtis).
Zagrebačkim solistima pristupila je 1971. kao continuo čembalistica i solistica, te s njima tijekom trideset godina proputovala svih pet kontinenata, nastupivši na više od 2000 koncerata. Partneri u  Bachovim koncertima bili su joj među ostalima Henryk Szeryng, Felix Ayo, Pavel Vernikov, Nina Belina, James Galway, Irena Grafenauer, Tinka Muradori, Tonko Ninić, Renata Penezić i Anđelko Krpan, a od prestižnih svjetskih dvorana u kojima je nastupala kao solistica treba izdvojiti: Salle Pleyel u Parizu, Kennedy Centar u Washingtonu, Mozarteum u Salzburgu, Teatro Real u Madridu, Eaton Centar u Torontu, Stefaniensaal u Grazu, Dvorana Slovačke filharmonije u Bratislavi, Velika dvorana Vatroslava Lisinskog u Zagrebu, Knežev dvor u Dubrovniku.
Uz umjetničko djelovanje sa Zagrebačkim solistima razvila je bogatu solističku karijeru (30 različitih recitala), svirajući mnogobrojne stilske recitale poput francuske glazbe, Scarlattijevih i Haydnovih sonata te Bachovih djela, kojima se iznimnom upornošću posvećuje već nekoliko desetljeća. Opetovano je odsvirala  i snimila tri najzahtjevnija njegova djela: Goldberg varijacije, Umjetnost fuge i Das wohltemperierte Clavier I i II.
Uz mnoge domaće i strane orkestre (Zagrebačka filharmonija, Simfonijski orkestar HRT-a, Filharmonija iz Graza, Mariborski akademski orkestar, Solisti Aquillani, Varaždinski komorni orkestar, Hrvatski barokni ansambl) i znane dirigente ( Milan  Horvat, Mladen Bašić, Kazushi Ono, Pavle Dešpalj, Antoni Witt, Nikša  Bareza, Igor Gjadrov) odsvirala je oko 30 baroknih i klasičnih  čembalo koncerata uključujući i sve velike koncerte 20. stoljeća (Martinù, Papandopulo, Martin, De Falla). Praizvela je i dva,  njoj posvećena, čembalo koncerta hrvatskih autora, Miroslava Miletića i Davora Bobića.
1993. utemeljila je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu katedru za čembalo i odgojila cijeli niz mladih, već zapaženih čembalista.
Tijekom dva desetljeća bila je suosnivačica i  umjetnička  voditeljica  nekoliko komornih  ansambala za baroknu glazbu (Musica da camera, Musica viva, Ars longa vita brevis).
Snimila je velik broj LP ploča i CD-a (oko četrdesetak) sa Zagrebačkim solistima, solističkih i komornih. Za Scarlattijeve sonate u izdanju diskografske kuće „Orfej“ nagrađena je 2010. s dva Porina, za najbolji album te godine i za najbolju interpretaciju.
Stalna je gošća mnogih festivala (Dubrovnik, Poreč, Maribor, Zagreb), posebice  eminentnog festivala Varaždinske barokne večeri u svom rodnome gradu Varaždinu, na kojem je do sada nastupila 53 puta.
Za svoje umjetničke domete Višnja Mažuran je višestruko nagrađivana (Milka Trnina, Ivan Lukačić (godišnja i za životno djelo), Vladimir Nazor, Orlando, Kantor, Nagrada Grada Zagreba, Jurica Murai), dobitnica je Zlatnog zvona Hrvatskog društva glazbenih umjetnika, njihova je počasna članica, a 2007. primila je državno odlikovanje Red Danice hrvatske s likom Marka Marulića.