vrijeme: 20.10.2012.
prijava: 14.10.2012
mjesto: Zagreb, Glazbena škola Vatroslava Lisinskog, Gundulićeva 4
Predavači:
Belković, Martina, prof. mentor (HR); Božanić, Zoran, kompozitor (RS); Gligo, Nikša, akademik (HR); Jakopanec, Alida, prof. (HR); Kazić, Senad, dr. sc. (BiH); Petrović, Tihomir, prof. savjetnik (HR); Radica, Davorka, dr. sc. (HR); Sabo, Anica, kompozitorica (RS); Stefanija, Leon, dr. sc. (SLO)
Raspored:
• Subota, 20. 10. 2012, 10.00 – 17.00 sati
10.00 – Prijava i registracija nazočnih
10.30 – 8. dani teorije glazbe, Theoria br. 14 i 15. obljetnica djelovanja Društva. Tihomir Petrović, osnivač i predsjednik HDGT-a
11.00 – 11.50 Solfeggio u teoriji i praksi
Predavači: Martina Belković, prof. mentorica, GŠ Vatroslava Lisinskog, Zg., Alida Jakopanec, prof., GŠ Vatroslava Lisinskog, Bj., Tihomir Petrović, GŠ Vatroslava Lisinskog i Rock-akademija, Zg.
Priručnike Kajdanka-vježbanka za solfeggio (Martina Belković), Dvoglasni primjeri za solfeggio (Alida Jakopanec), Maja, Juraj i zlatna ribica i Primjeri za solfeggio (Tihomir Petrović) predstaviti će urednik Biblioteke Društva, Tihomir Petrović, a zatim će o knjigama govoriti autorice i autor.
12.00 – 13.50 Pogled unatrag – uspješnice iz 20. st. kao glazba za demonstraciju nastavnoga gradiva teorijskih predmeta
Predaje: Tihomir Petrović, prof. savjetnik, Glazbena škola Vatroslava Lisinskog u Zagrebu, Rock-akademija u Zagrebu.
Predavanjem se nudi model uporabe popularne glazbe u nastavi predmeta Solfeggio, Harmonija, Polifonija, Glazbeni oblici i Povijest glazbe, uz navođenje pojedinih uspješnica i njihovo izravno povezivanje s nastavnim sadržajima teorijskih nastavih predmeta u glazbenoj školi. Nudi se “pogled unatrag”; pogled koji kreće od rock-uspješnica s kraja 20. i početka 21. stoljeća pa se vraća unatrag, do Bacha, Handela i Palestrine.
15.00 – 15.50 Improvizacija u Solfeggiu
Predaje: Senad Kazić, docent na odsjeku za muzičku teoriju i pedagogiju Muzičke akademije u Sarajevu.
Okvir predavanja: Improvizacija je najstariji i najkreativniji postupak prenesen u Solfeggio i druge oblasti muzičke edukacije direktno iz izvođačke prakse. Priroda improvizacije je suprotna pismenom načinu stvaranja i oblikovanja. Improvizacija u edukaciji potiče prema muzici, “čujnosti” i “zvučnosti”, prema stvaranju koje se izvodi/muzicira, a ne zapisuje ili gleda. To je ideja i put, krovni oblik rada koji objedinjuje sve ostale u čemu se ogleda puni smisao moderne muzičke edukacije.
16.00 – 16.50 Od teorije ka praksi: primjena ritamskih spoznaja u izobrazbi glazbenika
Predaje: Davorka Radica, docentica na Odsjeku za glazbenu teoriju Muzičke akademije Sveučilišta u Splitu. Uz predavanje predstavit će se i knjiga Ritamska komponenta glazbe 20. stoljeća autorice Davorke Radice. O knjizi će govoriti jedan od recenzenta, akademik Nikša Gligo.
• Nedjelja, 21. 10. 2012, 10.00 – 17.00 sati
10.00 – 11.20 Muzička rečenica u teorijsko-analitičkom fokusu
Predaje: Anica Sabo, vanredni profesor na Katedri za muzičku teoriju Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu
Okvir predavanja: Tradicionalna metoda analize kao ključni metodološki oslonac izučavanja predmeta • Muzički oblici u srednjim muzičkim školama – teorijske osnove • Premeštanje težišta analize sa formalističkog pristupa muzičkom obliku na analizu fenomena muzičkog toka – teorijske osnove (određenje pojma muzički tok, osnovni analitički instrumentarij) • Muzička rečenica kao osnovna jedinica muzičkog toka – definicija i predlog zasnivanja opšte tipologije • Tumačenje fenomena muzičke rečenice u odabranoj literaturi (udžbenici, studije, priručnici – videti spisak literature) • Izazovi analitičkog tumačenja rečenice, na izabranim uzorcima iz klavirskih sonata bečkih klasičara – mogućnosti unapređenja nastavnog procesa.
11.30 – 12.50 Mogućnosti unapređenja nastave na predmetu Kontrapunkt u srednjoj muzičkoj školi
Predaje: Zoran Božanić, docent na Katedri za muzičku teoriju Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu.
Okvir predavanja: Razmatranje porekla melodijskog materijala na kojem se zasnivala stara muzička praksa i razumevanje načina rada sa njim • Analiza sistema kontrapunktskih vrsta (nastanak i razvoj do pojave Fuksovog učenja, svrhe njegovog korišćenja) • Tumačenje tehnike kantus firmusa (dijagonalnih i horizontalnih koordinata izlaganja izvornog materijala) • Problem analize i izrade višeglasne imitacije • Uvođenje teorije pokretnog kontrapunkta u oblast vokalne polifonije i šire sagledavanje latentnog višeglasja.
14.00 – 14.50 Univerzalija u teorijskim polazištima analize
Predaje: Leon Stefanija, red. profesor, Filozofska fakulteta, Oddelek za muzikologiju, Ljubljana, Slovenija
Okvir predavanja: Analiza kao proces teoretskog argumentiranja ili analiza kao događaj fenomenološke (i kulturološke) kritike. Schenkerov koncept (dakle “schenkerijance”) i funkcijsko/stupanjski koncept (što je uglavnom promovirao Riemann u ranijim i srednjim godinama) usporedit će se s prijedlogom nauka o muzičkim oblicima Vladimira Karbusickog, koji je na jednom mjestu pisao o univerzalijama tvorenja muzičke forme, navodeći pet arhetipa gradnje glazbene cjeline...
15.00 – 15.50 Pogled unaprijed – Razgovor s predavačima, odgovori na pitanja, diskusija – okrugli stol. Svečana skupština Društva i Predsjedništva, uz planiranje djelovanja HDGT-a. Voditelj kroz program bit će Tihomir Petrović, predsjednik Društva.
16.00 – 17.00 KONCERT, Vladimir Bodegrajac
• Članovi Društva plaćaju
kotizaciju u iznosu od 100 kuna. Svi ostali plaćaju kotizaciju u iznosu od 500 kuna. Upis u Društvo, uplata zaostale članarine i kotizacije može se obaviti pri dolasku na predavanja, ili se iznos može uplatiti na žiro-račun Društva: ZABA, 2360000-1101500068
Pojedinosti programa 8. dana teorije glazbe i sve promjene objavljivat će se na stranici
www.hdgt.hr.
Za dodatne informacije možete se obratiti prof. Tihomiru Petroviću:
tihomir.petrovic@inet.hr
***
HDGT – Ponuda predavanja uz 8. dane teorije glazbe