Kazališni festival 'Gavelline večeri' održat će se od 12. do 20. listopada, a izbornik ovogodišnjeg programa je pisac i dramatičar Tomislav Zajec, priopćeno je iz GDK 'Gavella'.
vrijeme: 29.06.2012.
mjesto: Zagreb; Gradsko dramsko kazalište Gavella, Frankopanska 8-10
'Uvjeren sam da će ovaj izbor predstava svojim raznovrsnim ali u svakom pojedinom slučaju i zanimljivim poetikama publici Festivala pružiti tjedan dana istinskog uživanja u kazalištu', istaknuo je Zajec.
Na ovogodišnjim večerima, 27. Gavellinim večerima, bit će izvedene predstave 'Elling' Kazališta Virovitica, 'Samice' Jasne Žmak, 'Preobrazba' Franza Kafke u izvedbi Ivana Plazibata, 'Antigona' Talijanske drame HNK Rijeka Ozrena Prohića, 'Mrtve duše' Satiričkog kazališta Kerempuh u režiji Dražena Ferenčine, 'Idiot' F. M. Dostojevskog u izvedbi Ivana Popovskog i predstava kazališta domaćina GDK 'Gavella' – 'Prolazi sve' Dubravka Mihanovića u režiji Olivera Frljića.
Zajec u svom obrazloženju odabira navodi da Kazalište Virovitica predstavlja tekst koji je u posljednjih nekoliko sezona postavljan posvuda po Europi, a svoje je mjesto pronašao kako na West Endu tako i na Broadwayu. ''Elling' je duhovita ali i gorka priča o nepripadanju koju je Dario Harjaček vrlo zanimljivo zamislio kao potragu za prostorom intime u hladnom svijetu globalne prismotre', navodi se u priopćenju.
'Samice' Jasne Žmak priča su o otuđenju i izolaciji iz koje se prostor intime postupno i gotovo neprimjetno premeće u dekadenciju, od redatelja Matije Ferlina oblikovnu kao svijet u kojem i vječito čekanje istoga može postati visokoestetskim činom.
'Preobrazba' Franza Kafke i njezin junak Gregor Samsa gotovo su amblematski elementi današnje kulture, kojima je u ovom rizičnom transferu pripovijetke u predstavu Ivan Plazibat pristupio vještim umnažanjem kafkijanskih motiva, pronašavši istovremeno u mladom Nikši Arčaninu zahvalnog i osobito nadahnutog protagonista Samsine agonije.
U 'Antigoni' Talijanske drame HNK Rijeka Ozren Prohić svoje autorsko čitanje antičke heroine i njezine sudbine stavlja u kontekst pojedinih interpretacija ove drame kroz kazališnu povijest, stvarajući tim intertekstualnim upisivanjima predstavu koja je intelektualno elaborirana ali istovremeno i vrlo uzbudljiva.
'Mrtve duše' Satiričkog kazališta Kerempuh u režiji Dražena Ferenčine nude protočnu i koncentriranu interpretaciju Gogoljevog remek-djela, u kojoj je ovaj klasik pročitan uvjerljivo i svježe ali i dramaturški diskretno, čime je svevremena aktualnost predloška došla do punog izražaja.
S druge pak strane, Ivan Popovski donio je ponešto radikalnije čitanje još jednog klasika, 'Idiota' F. M. Dostojevskog, kroz predstavu u kojoj se kroz izvedbeno trajanje polagano otkidaju namjerno presiflirani slojevi, ostavljajući ansamblu predstave prostor da u potpunosti zaživi u tragediji jednog vremena.
Posljednja zagrebačka predstava u ovogodišnjoj selekciji, predstava kazališta domaćina GDK 'Gavella' – 'Prolazi sve' Dubravka Mihanovića u režiji Olivera Frljića, prema Zajecovim riječima, donosi priču o jednom tihom i na prvi pogled nipočemu osobitom životu ispričanom iz potresno osobne vizure, na koju u konačnici, glavna junakinja koja se s tim istim životom i rastaje ima puno pravo. (Hina)