Preskočite na glavni sadržaj

DPUH na Art Zagreb festivalu

Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske prvi put sudjeluje u programu festivala Art Zagreb. Posjetiteljima će ponuditi izlože i dvije panel rasprave.
vrijeme: 15.09.2021. - 18.09.2021.
url: https://www.artzagreb.com/

IZLOŽBE
 
Survival kit
Faza 1 – predapokaliptični izolacijski bunker
Koncepcija: Ana Bedenko, Jozefina Ćurković, Tea Kantoci
Autori: Vitar Drinković, Katarina Juričić, Lina Kovačević, Luana Lojić, Bojan Mrđenović, Dominik Vuković
Izložba Survival kit inicijalna je faza projekta kojim nastojimo ispitati potencijale praksi i alata umjetnosti u trenutku sučeljavanja s dezintegracijom svijeta u kojem postoji. Polazimo od premise da bi se ona mogla osloboditi nataloženih značenja te spekulativnim metodama, u pred-apokaliptičnom trenutku suspenzije, intervenirati u sadašnjost prije njezina izmaka. Ideju ultimativnog kraja promatramo kroz utopijsku, umjesto distopijsku prizmu. Taj utopijski potencijal razvija se u prostoru „bunkera” u kojemu se pripremamo za fazu suočavanja s neumitnim apokaliptičnim scenarijem. Bunker opremamo savjetima i priborom: rješenjima ili prijedlozima umjetnika_ca aranžiranima za posjetitelja, pri čemu je naglasak na sveosjetilnom iskustvu. Svaki_a umjetnik_ca svojim radom u ovoj pripremnoj fazi unosi jedinstvenu vrijednost i doživljajni aparat u postojeći ambijent. Ulaskom u bunker istupamo iz svakodnevice kako bismo se okrenuli introspekciji i osvijestili alternativne modalitete fizičke ili virtualne bliskosti. Iskusivši perceptivni i osjetilni otklon od antropocentrične vizije svijeta, prepuštamo se simboličkom svjetlu na kraju tunela. Koristeći se tim ansamblom vještina, osjećaja, raspoloženja i stanja svijesti, sami sudjelujemo u generiranju zaštitnog omotača bunkera. Obavijeni njegovom ovojnicom spremni smo za Fazu 2.
 
Početak: (de)konstrukcija
Koncepcija: Katarina Podobnik
Autori: Rina Barbarić, Josip Knežević, Josipa Krolo, Marija Arakelyan Lučić, Michel Mesarić, Juraj Milardović, Gaia Radić, Marina Rajšić, Ivana Tkalčić, Dorotea Škrabo
Početak: (de)konstrukcija novomedijska je izložba mladih hrvatskih suvremenih umjetnika /-ica, koja predstavljajući digitalnu umjetnost, reflektira osobne umjetničke interese izlagača / -ica kao i njihovu međuovisnost u kontekstu konstitucije generacijskog umjetničkog dijaloga.  Introspektivnošću, kao središnjim motivom istraživanja, autori / -ice komuniciraju vlastiti umjetnički senzibilitet. Okupljajući 10 novomedijskih koncepata kao refleksija "osobnog", postav konstruira suvremeni umjetnički diskurz digitalne realnosti, koji dekonstrukcijom, njihovom pretvorbom u NFT, odražava međuovisnot entiteta “ja” i “mi”, “individualnog” i “integriranog” te konačno, “privatnog” i “zajedničkog”. Usmjerivši pozornost na promjene u svijetu umjetnosti uslijed pojave digitalnih kriptografskih sredstava čuvanja vrijednosti, postav ujedno konstruira i dekonstruira umjetnički entitet. Sintezom materijalne i nematerijalne stvarnosti, povlači se Gauguinovo pitanje krajnjeg ishoda njihove fuzije: “Odakle dolazimo? Što smo? Kamo idemo?”
 
HOMO FABER ‒ utopija ili distopija?
Koncepcija: Katerina Jovanović i Ana Žarković
Autori: Anamarija Podrebarac, Margareta Lekić, Ivana Đerić, Ela Štefanac, Danijela Mihić, Vjekoslav Filipović, Ivana Ožetski
U suvremenom /tehnološki baziranom/ društvu kojega karakteriziraju komputacijski procesi, konstantno smo izloženi slikama, zvukovima, pokretima i bojama koje smo u mogućnosti samo periferno primjećivati. Upravo zbog toga možemo reći kako je pravo estetsko iskustvo usko povezano s onim etičkim; obogaćujući na taj način ljudsko dostojanstvo i ljudski duh.
O uvjetovanosti etike, prirode, tehnologije i umjetnosti progovara i multimedijalna izložba naslovljena HOMO FABER -  utopija ili distopija?, a koja problemski u fokus stavlja čovjeka koji gradi oruđe (technē) kako bi gospodario prirodom u vlastitu korist. Riječ je o hibridima u umjetnosti i programiranju etičke misli u svijet i svijest ljudi dok se predstavljeni radovi nalaze na granici umjetnosti, bio umjetnosti, znanosti i bioetike.
 
PANELI
 
Provenijencija umjetničkog djela
četvrtak, 16. rujna 2021. u 18 sati
Hala V Tehničkog muzeja „Nikola Tesla“ u sklopu Art Zagreb festivala + online DPUH YouTube kanal 
Sudjeluju: Ljerka Dulibić (Strossmayerova galerija starih majstora HAZU), Tanja Trška (Odsjek za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu), Petra Vugrinec (Galerija Klovićevi dvori), Ivan Ferenčak (Strossmayerova galerija starih majstora HAZU)

NFT i umjetnost – status: neodređeno
petak, 17. rujna 2021. u 18 sati
Moderatorica: Hana Katanić, studentica povijesti umjetnosti
NFT umjetnost (non-fungible token) ili kripto umjetnost globalna je pojava na području novomedijskih umjetničkih praksi i blockchain tehnologija nastala 2017. Iako još uvijek bez „službenog“ stava likovne kritike NFT umjetnost pokrenula je vrlo živu umjetničku scenu na kojoj su i hrvatski umjetnici našli svoju ulogu.
Sudjeluju: Ingeborg Fülepp (Centar za inovativne medije na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci), Bruno Škvorc (blockchain developer), Dina Dragija (NFT umjetnica), Petra Horvatović (povjesničarka umjetnosti s iskustvom rada na globalnom tržištu umjetnina, sudjeluje u razvoju nove NFT platforme)

Opširnije