Preskočite na glavni sadržaj

Dvije izložbe u galeriji Fonticus

Gradska galerija Fonticus Grožnjan ovog petka 28. travnja predstavlja nova dva samostalna likovna projekta - izložbu Nine Martić Biomorfi i izložbeni projekt Josipe Štefanec i Anite Šurkić Zeitgeist. Izložbe se otvaraju u 19 sati.
vrijeme: 28.04.2023. -
mjesto: Grožnjan

Josipa Štefanec i Anita Šurkić: ZEITGEIST
'Propitivanje vjerodostojnosti i sumnja u proklamirane „istine“ reflektiraju se u suvremenoj umjetnosti mijenjanjem uobičajenih pristupa oblikovanju. Svjedoci smo protivljenju shematizmu i kulturalnoj centraliziranosti. Umjesto isključivo estetskog, alter postmodernizam poštuje instinktivno i osobno. Odbljeske ovih postulata nalazimo na recentnoj kolekciji likovnih promišljanja koje podastiru Josipa Štefanec i Anita Šurkić. Pred nama je niz asocijativnih radova izvedenih slikarskim/crtačkim i tekstilnim tehnikama. Iako unutar serije nalazimo dva pristupa oblikovanju, autorice nude zaokruženu cjelinu. Umjetnice intenzivno doživljavaju svijet koji ih okružuje i to nam žele prenijeti.' (...) 

Nina Martić: BIOMORFI
'Nina Martić predstavlja seriju objekata u prostoru. Tu su predmeti koje možemo zagledati sa svih strana te poneki reljef koji, iako prislonjen uza zid, iskazuje transparentnost i zauzimanje prostora. Autorica predmetima daje imena koja određuju doživljaj: nazivi svojevrsnih uzoraka, motiva, prirodnih podvodnih tvorevina (Vagilni bentos˙1). Ovo nas dovodi na područje biomorfne umjetnosti koja se oslanjanja na oblike iz prirode. Ovaj način vizualizacija, nazivan i organskom apstrakcijom, ne polazi iz neke škole ili pokreta, ali postaje karakteristika radova niza umjetnika XIX. i XX. stoljeća. Tako su Kandinski i Brancusi, uz umjetnike secesije, bili među prvima koji nagovješćuju biomorfno. Nešto kasnije u svojim radovima ideju koristi niz autora kao npr. H. Arp, J. Miro, B. Hepworth i H. Moore. Umjetnička djela koja nisu konstruirana ili građena racionalno, već podražavaju zatečeno u prirodi, javljaju se u periodu kada nauka biva potisnuta naturom kao osnovnom inspiracijom. Time ideja oslonjena na organske principe iznjedruje termin „biomorfno“.' (...)

Autor tekstova je kustos izložbi Eugen Borkovsky.