natječaj

Participatory City 2014


prijava: 20.10.2013.
organizator: Connecting Cities Network

Pozivaju se medijski umjetnici da se prijave za sudjelovanje u projektu Participatory City 2014 (Partcipatorski grad 2014). Primaju se projekti koji omogućuju građanima da na nov način iskuse interakcije s urbanim okruženjem te da shvate transformacije koje se događaju u gradu, da na njih odgovore, da ih ocjene i preispitaju. Rok prijave je 20. listopad.

Kako je participacija postala hegemonijska – od prosumera do crowdsourcinga, od kolaborativnih praksi do civilnih medija – postoji potreba za redefiniranjem pojma same participacije. Ideja o kolektivnoj kreativnosti o kojoj se puno raspravljalo trebala bi se sad istražiti i razviti u transformativno djelovanje. Cilj podizanja svijesti nije više dovoljan, potrebno je pogledati prakse postavljenih intervencija koje stvaraju svijet na način da redefiniraju stvarnost te utječu na svakodnevni život.   

Medijske fasade i ekrani naši su mediji po izboru za ova kolektivan iskustva obzirom da djeluju kao membrana između urbanog prostora i digitalnog svijeta. Oni mogu postati pozornice za građane koji mogu izvoditi fikcijske uloge i reinventirati identitete, te integrirati višestruke medije, infrastrukture i prostore. Oni su sučelje između tehnologije, prakse i mjesta te čine naše eksperimente vidljivima širokoj publici.

Connecting Cities Network trenutno okuplja 18 partnera kojima je cilj izgraditi umreženu infrastrukturu urbanih medijskih fasada za cirkulaciju umjetničkih djela. Kao paradigmatski oblik dinamike urbane korporacijalizacije, ovi veliki ekrani i animirane površine u javnom prostoru izrazito su važan faktor u kulturnom i društvenom istraživanju grada. Kad djeluju kao translokalna platforma za participativne i umrežene umjetničke scenarije, oni otvaraju nove mogućnosti za građane da istražuju svoje lokalno okruženje te se uključe u translokalnu razmjenu s drugim gradovima.

U 2014. mreža Connecting Cities Network bavi se temom Partcipatorskog grada, s posebnim naglaskom na pitanja kako urbane medijske fasade kao privremeno polje interakcije mogu postati katalizator za zajedničke susrete i platforma za urbani aktivizam. Mogu li umjetnički projekti potaknuti uključivanje građana u lokalnu zajednicu? Mogu li virtualno povezati lokalnu publiku s udaljenim mjestima? Mogu li pomoći u razmjeni naših očekivanja i vizija s (europskim) susjedima?  

Partcipatorski grad 2014 održava se u Berlinu, Brusselsu, Helsinkiju, Linzu, Liverpoolu, Madridu, Montrealu, Rigi i Sao Paulu. Organizatori će odabrati barem 7 projekata, koji će biti predstavljeni na urbanim medijskim fasadama.

Umjetničko djelo treba zadovoljiti sljedeće uvjete:
- djelovati u privremenom kontekstu 2 – 3 dana tijekom događanja Partcipatorski grad 2014 na lokalnoj infrastrukturi projekta Connecting Cities;
- uključivati publiku u participatorske procese, npr. dijeljenje informacija, kolaborativno mapiranje, osjećanje iskustva grada itd.;
- nuditi mogući scenarij za umrežavanje kroz koje se (virtualno) povezuje sa zajednicama / susjedstvima / građanima / publikom u barem dva grada;
- potencijalno razvijati diskurs o mediju urbanih medijskih fasada, npr. njihov potencijal u urbanom aktivizmu, njihovo djelovanje kao platforma zajednice za javne debate i urbani aktivizam ili njihova uloga kao translokalnog prozora Europe i prostora izvan nje;
- predstavljati originalni umjetnički pristup, npr. razigranost, kritičnost, brigu za društvo i okoliš….


Kustosi: Susa Pop (Public Art Lab, Berlin), Mike Stubbs (FACT, Liverpool), Christopher Lindinger (Ars Electronica, Linz), Yves Bernard (iMal, Brussels), Céline Jouenne (Vidospread, Marseille), Ekmel Ertan (Amber Platform, Istanbul), Nerea Calvillo (Medialab-Prado), Minna Tarkka (m-cult, Helsinki), Gernot Tscherteu (Media Architecture Institute, Beč), Diana Civle (Riga 2014), Darko Fritz (MSU Zagreb), Alain Mongeau (MUTEK, Montreal), Martin Brynskov (University of Aarhus), Marilia Pasculi (Verve Cultural, Sao Paulo), Pascal Lefebvre (Quartier des spectacles, Montreal).

Naknada umjetniku: 1.500 €
Troškovi produkcije: 3.000 €.
Rezultati će biti objavljeni 8. studenog 2013.

Prijava

(I.P., 10.10.2013)