festival

Ex per mus – festival eksperimentalne glazbe 2


vrijeme: 11.10.2013. - 12.10.2013.20 h
mjesto: Zagreb; Muzej suvremene umjetnosti, Avenija Dubrovnik 17

Novo izdanje Festivala eksperimentalne glazbe (zvuk+gesta+performans) održat će se 11. i 12. listopada u Muzeju za suvremenu umjetnost u Zagrebu. Program počinje u 20 sati, a ulaz je slobodan za oba festivalska dana!

autor programa: Zrinka Lazarin, prof.
urednik: mr.sc Branko Kostelnik


Istraživanje mogućnosti novih glazbeno–kompjuterskih sučelja, te dizajniranje novih glazbenih instrumenata otvaraju nove platforme glazbenom performansu i pružaju sasvim novo glazbeno iskustvo: izvođaču ali i publici.

Interaktivnost koja prožima cjelokupni audiovizualni proces rezultat je novog načina promišljanja interakcije geste i zvuka, čime se redefinira pozicija izvođača, kreatora ali i propitkivanje granica izvedbenog.

Kako nove tehnologije utječu na naše zvukovno iskustvo, kako se ozvučivanjem geste rađa nov način muzičkog izražavanja, nova konceptualna semantika glazbenog performansa, nova vrsta estetike pokazat će nam tri vrsna stručnjaka: David Pirrò, Frédéric Bevilacqua i Norbert Schnell.

11. listopada, 20 sati
David Pirró
Interakcija: Skladanje – Dizajniranje Enaktivog okruženja s Fizičkim Modelima


Interaktivnost je postala ključna riječ u kompjuterskoj muzici. U različitim kontekstima, kao što su Live elektronička kompozicija ili zvučne instalacije, za skladatelje je nezaobilazno promisliti kako mogućnosti interakcije mogu biti predočene izvođaču ili publici. Vizualne tehnologije nude skladateljima i istraživačima mogućnost razvijanja i eksperimentiranja sa različitim strategijama interaktivnog dizajna.

Ovo predavanje / prezentacija predočit će istraživačke projekte kojima sam prisustvovao: projekte iz područja interaktivnog dizajna u Institutu Elektroničke Muzike i Akustike u Grazu. Također, prezentirat ću i pristup koji sam razvijao tijekom rada na doktorskoj disertaciji: upotreba fizičkih modela kod skladanja interaktivnih okružja koja mogu omogućiti izvođačima kompjuterske muzike da izraze igrivost, oživotvorenje, umjesto da tek puko kontroliraju, iskazuju zvukovnu kontrolu i prostorne algoritme. Kvalitativni rezultati ovog jedinstvenog pristupa bit će prezentirani, ilustrirani, te predmetom diskusije.

David Pirrò (*1978 Udine, Italija), studirao je klavir na Konzervatoriju u Trstu i fiziku na Fakultetu u Trstu. Godine 2004. magistrirao je iz područja teorijske fizike. Radio je u Centru za kompjutersku sonologiju u Padovi. 2007. godine završio je studij na Konzervatoriju u Trstu i stekao naslov magistra kompjuterske muzike i audiovizualne kompozicije. Surađujući sa prof. Paolom Pachinijem realizirao je i izveo brojne audiovizualne i elektroakustučne kompozicije.
Od 2007. godine David djeluje u Institutu za Elektroničku Muziku i Akustiku (IEM) u Grazu kao istraživač i predavač. Trenutno, sa prof Gerhardom Eckelom radi disertaciju o interaktivnom dizajnu u kontekstu kompjuterske muzike.
Njegov umjetnički opus obuhvaća interaktivne kompozicije i zvučne instalacije, kao i audiovizualne i elektroakustičke skladbe. Centralne teme njegovih radova su performativni aspekti u kompjuterskoj muzici i spacijalno zvukovne skladbe.

12. listopada, 20 sati
IRCAM u MSU-u
Frédéric Bevilacqua i Norbert Schnell
Pokret, Zvuk, Interakcije


Sažetak:

Recentna dostupnost audiovizualne tehnologije i mobilnih platformi omogućuje kreiranje nove generacije muzičkih instrumenata i interaktivnih audio aplikacija. Ovi sistemi sada redefiniraju granice između slušanja muzike i muzičkog performansa. S jedne strane, novi uređaji i aplikacije omogućuju slušanje muzike kao aktivno sudjelovanje u muzičkoj interpretaciji i kompoziciji. S druge strane, novi digitalni muzički instrumenti integriraju pojam percepcije, generativnosti i suradnje, propitkujući prakse performansa i funkcije tradicionalnih instrumenata.U ovom kontekstu, dizajn novih instrumenata i interaktivnih audio aplikacija postaje predmet istraživanja širokih mogućnosti razvoja veza između tijela, pokreta, fizičkih objekata i zvuka / muzike. Dizajn ovakvih aplikacija može počivati na već postojećim muzičkim konceptima ili „ekstra-muzičkim“ metaforama. Scenariji muzičkih interakcija i tehnika igre koje smo razvijali prošlih sedam godina dio su nekolicine različitih tipova sučelja – od specifično dizajniranih sučelja, svakodnevnih objekata, do mobilnih sučelja/ sučelja za igru. Također, istraživali smo i razne metafore i akcije, od slobodnih gesti kreiranih slušanjem zvuka do postojećih aktivnosti inspiriranih sportom. Naša prezentacija sadržavat će brojne primjere, poput MO (Modularni Muzički Objekti) i Urbane Muzičke Igre, kao i najrecentnija otkrića koja će predočiti naše interaktivne scenarije.

Ovaj program financijski je poduprlo Ministarstvo kulture Republike Hrvatske.

(R.P.B., 09.10.2013)