Preskočite na glavni sadržaj

Ida Blažičko / Osvajanje, nadilaženje, prožimanje

U sklopu ciklusa, 'Mladi likovni umjetnici u Knjižnici Marije Jurić Zagorka', u četvrtak, 16. srpnja, u 19 sati, u istoimenoj knjižnici, otvara se izložba kiparice Ide Blažičko 'Osvajanje, nadilaženje, prožimanje'. Izložba ostaje otvorena do 30. kolovoza.
vrijeme: 16.07.2015.
mjesto: Zagreb; Knjižnica Marije Jurić Zagorka, Krvavi most 2
url: http://www.kgz.hr
Postoji niz predaja i legendi, odnosno imaginarnih etimologija, koje govore kako su pojedini oblici u arhitekturi preuzeti iz prirode ili iz različitih predmeta. Jedna je od najpoznatijih priča o korintskom kapitelu kao replici košare obrasle lišćem akanta, koja je jednom slučajno bila smještena između grede i nosača. Ipak, arhitektonski elementi i njihove dekoracije ostaju u domeni funkcionalne konstrukcije i apstraktnog izraza.

Prirodni oblici bili su početna točka stvaralaštva Ide Blažičko u prostornoj instalaciji Osvajanje, nadilaženje, prožimanje, izloženog u prozoru knjižnice, a autorica ga je ove godine postavila na još nekoliko lokacija u Zagrebu (u Muzeju za umjetnost i obrt, na Trijenalu kiparstva u Gliptoteci i u galeriji u Frankopanskoj 22). Ona se sastoji od perforiranog papira koji, pričvršćen uz zidove, prodire u interijer. Ovalni otvori i valovita konstrukcija podsjećaju na djela organske arhitekture, na oblikovanje prostora koje crpi svoju morfologiju iz prirodnih pravilnosti rasta (a nekoliko sitnih plastika sa bonasiem, također izloženih ovdje, ističu naturalnu inspiraciju ove kiparice). Filigranskim dojmom čipke instalacija nenametljivo, ali ipak sigurno, guta prostor.

Ona tako u sebi sadrži princip umnažanja do potencijalne beskonačnosti, nelimitiranoga rasta kojemu bi, da resursi nisu ograničeni i da nema okrutne prirodne selekcije, težio živi svijet, a koji je u misaonom eksperimentu spomenuo i Darwin u Postanku vrsta, hipotetski ukazujući na eksponencijalan rast populacije slonova. Granice rasta, prožimanja i osvajanja ove skulpturalne forme zadane su, dakako, djelovanjem autorice. Jednom završen rad u dinamičnoj je interakciji sa svojom okolinom, a njegovo djelovanje ovisi o svijetlu koje propušta kroz sebe. Taj nematerijalni, svjetlosni element, poput nevidljive ruke usmjerava njegov fluktuirajući oblik. Instalacija Ide Blažičko čini se da negira čvrstoću i nepromjenjivost tradicionalne skulpture i graniči s područjem dizajna (dinamičkog oblikovanja, ili osmišljavanja) interijera. Prilagodljivost zadanom mjestu (site – specificobilježje, kako će reći jezik suvremene kritike) dopušta multipliciranje ovoga rada, i njegovo osvajanje, nadilaženje, i prožimanje bilo kojeg prostora u kojemu se nađe – poput bršljana ili mahovine, on se prilagođava njemu, istovremeno ga podvrgavajući svojim principima, konzumirajući ga svojom formom. Feđa Gavrilović

Ida Blažičko rođena je u Zagrebu 1985., gdje je završila kiparstvo na Likovnoj akademiji, 2007. Završila je, također, i postdiplomski program skulpture u javnom prostoru na Kineskoj umjetničkoj akademiji u Hangzhou, 2012.