Preskočite na glavni sadržaj

Radovan Kunić u Galeriji Poola

U petak, 14. veljače, u 19 sati, u Galeriji Poola, otvara se izložba Radovana Kunića pod nazivom 'Unutar slike'. U sklopu 'Artist Talk-a', umjetnik će publici predstaviti istog dana u 12 sati. Izložba ostaje otvorena do 7. ožujka.
mjesto: Pula; Galerija Poola, Kandlerova 14
url: https://www.facebook.com/pages/Robot-poola/140644249451539
Tko je jednom zavirio u dom običnog mediteranskog Hrvata mogao je doživjeti taj ambijent s Radovanovih slika. Za one tromije percepcije, kojima je svakidašnje 'obično' (a 'obično' nezanimljivo), dobro bi došlo biti Japanac ili Kanađanin na trenutak, samo da mogu iskusiti egzotičnost te svojevrsne harmonije poriluka i utičnice, kako bi Radovan možda rekao. U tom smislu, možemo se složiti da nam umjetnik, htio-ne htio, poručuje da vrijedi osjećati se dobro u juhi slučajnih okolnosti koje čine svijet u kojemu smo se našli.

Teškom bi se mukom u ovim radovima pronašla kakva kritika ičega, eventualno na drugu-treću loptu, što je pak suviše usiljena analiza, pa stoji u dis-balansu s naravi slikarove intencije, odnosno slike (Radovan svaki put postigne što je htio, tim lakše što je vjerojatno otvoren da uskladi želje s onime što je ispalo). Ponekad je  pak duboko nezadovoljan ukupnim rezultatom, pa napušta sliku pred samim krajem, iz samo njemu poznatih razloga (riječ je o sličnim slikama jednakih tehničkih i slikarskih kvaliteta).Cijeneći sokove zdravog razuma, ne treba mu da je slika cool - važno je da je slika istinita, a istina što ne-spektakularnija to slađa. Zašto on uopće slika?

Radijatori, razglednice, lažni Bidermajer s početka 1960-ih, banane, kutije od banana i Radovanovi anonimni prijatelji; uporni, polu-ilustrativni realizam s eventualnim primjesama nadrealizma u tragovima (tu i tamo poneki objekt prkosi silama gravitacije), čisto da se prstohvat prostodušne zvrckavosti doda ukupnom spokoju prizora gdje uglavnom nekoliko objekata i jedna do dvije osobe poziraju pred en face zidom, što odaje njegov mladi duh. Njegove slike nikada ne žele biti nešto što već nisu - često su toliko nepretenciozne da bi ih čovjek tanjih živaca mogao pronaći gotovo nepodnošljivima. Nakon (njemu) olako (tj. znalački) postavljenog koncepta sadržaja i kompozicije, on ulazi u koštac s (nama drugima) ezoteričnim slikarskim problemima tradicionalističke slikarske doktrine, pa škica tu i tamo u Taschenovo izdanje Botticellija i Velazqueza, što ih je kupio bio dok je studirao za 30 kuna s novinama na kiosku. Ukupan dojam njegovog prijedloga pogleda na Svijet/Život bio bi taj da je i Staro i Novo uvijek Novo, ali ne dovoljno eksplicitno da bi u tome pronašli 'poruku' rada - rad, kao ni Svijet/Život, nema samo jednu poruku, smisao, cilj; ima ih pregršt, i stoje rame uz rame, sasvim ne-piramidalno. Bruno Velčić, mag.art
 
Radovan Kunić rođen je 1987. u Rijeci. Nakon završene gimnazije, upisuje studij na Akademiji  primijenjenih umjetnosti sveučilišta u Rijeci na kojem je diplomirao u klasi prof. Violića 2012. godine te stekao naziv magistra primijenjenih umjetnosti. Iako kipar po formalnom obrazovanju slikarski senzibilitet je prevladao i potkraj studija preuzeo glavnu ulogu u njegovom stvaranju. Priredio je dvije samostalne, i sudjelovao na podosta skupnih izložaba a za svoj je rad i više puta nagrađivan, od čega valja izdvojiti nagradu TZ grada Rovinja na umjetničkoj manifestaciji Grisia 2012. te nagradu na natječaju z mlade hrvatske umjetnike Erste fragmenti 9. Član je HDLU Rijeka.