Preskočite na glavni sadržaj

Premijera 'Svijetlećeg grada' Ive Lhotke-Kalinskog u Rijeci

Operna predstava 'Svijetleći grad' hrvatskog skladatelja Ive Lhotke-Kalinskog, nastala u koprodukciji riječkog HNK Ivana pl. Zajca, Hrvatskog društva skladatelja-Glazbene tribine Opatija te Kulture promjene Studentskog centra u Zagrebu-Teatra &TD, bit će, pod dirigentskim vodstvom Nade Matošević Orešković i u režiji Saše Broz, premijerno izvedena na riječkoj pozornici u subotu, 9. studenog, s početkom u 20 sati. Izravni prijenos premijere bit će na 3. programu HTV-a.
vrijeme: 09.11.2013. 20 h
mjesto: Makarska, Croatia
url: http://www.mafest.com/

Riječ je o prvoj suvremenoj rekonstrukciji ove opere podnaslovljene kao muzička farsa zatočenika apsurda, a u povodu 100. obljetnice rođenja skladatelja, kojom će ujedno i Glazbena tribina Opatija obilježiti svoju 50. obljetnicu.

Kako je kazala dirigentica i intendantica riječkog Kazališta Nada Matošević Orešković, s velikim je zadovoljstvom prihvaćena zajednička ideja o scenskom postavljanju ovog djela u Rijeci čije Kazalište odnosno amsambl Opere kontinuirano njeguje hrvatsku glazbenu baštinu. Za djelo je pak kazala da nije obimno, već je riječ o komprimiranoj glazbi iznimno znalački napisanoj sa sjajnom orkestracijom.

Umjetnički voditelj Glazbene tribine Opatija Silvio Foretić pojasnio je put od rađanja ideje do njene realizacije. Naime, operna pjevačica Nataša Antoniazzo koja i pjeva u predstavi, došla je na ideju da se povodom 100. obljetnice njegova rođenja, postavi djelo Ive Lhotke-Kalinskog što je u Studentskom centru-Teatru &TD prihvaćeno te je naručena rekostrukcija partiture, što ju je na temelju dionica i zvučnog zapisa, rekonstruirao Stanko Juzbašić. A Silvio Foretić i Vanja Lisjak iz Glazbene tribine u riječkom su HNK Ivana pl. Zajca pronašli idealno mjesto i uvjete za uprizorenje "Svijetlećeg grada".

Umjetnička voditeljica Muzičkog salona Studentskog centra Davorka Begović izrazila je zadovoljstvo što je i Studentski centar-Teatar &TD sudjelovao u ovom projektu kojim će na scenu biti vraćeno zanimljivo i vrlo vrijedno djelo hrvatske glazbe.

Govoreći o redateljskom konceptu predstave, ravnateljica riječke Opere i redateljica predstave Saša Broz, istaknula je kako je unatoč tome što se opera odnosno libreto Petra Šegedina temelji na teatru apsurda, ipak pokušala pronaći neke prepoznatljive situacije, koje bi predstavu učinile zanimljivom za gledatelje i izašle iz okvira samog apsurda.

"Ključ čitanja je zapravo scenografsko rješenje Borne Šercara odnosno pramac jednog polupotopljenog broda, na koji sam smjestila sve te začudne Šegedinove likove koji putuju u potrazi za svjetlom, a zapravo stoje na mjestu", rekla je Saša Broz.

Inače, kostimografiju potpisuje Manuela Paladin Šabanović, koreografiju Ronald Savković, a oblikovatelj svjetla je Predrag Potočnjak.

U predstavi sudjeluju solisti Robert Kolar, Sergej Kiselev, Nataša Antoniazzo, Voljen Grbac, Vanja Zelčić, Martin Marić/Davor Lešić, Marijan Padavić te dramski glumac Nenad Vukelić, a uz orkestar i zbor riječke Opere sudjeluju i članovi riječkog baletnog ansambla.

Prije premijerne izvedbe "Svijetlećeg grada" 9. studenog, bit će prikazan desetominutni dokumentarni film, a nakon izvedbe posjetitelji će moći nazočiti i pijanističkom koncertu Matije Dedića.