izložba

Ante Rašić - Umjetnost je lijepa


vrijeme: 10.11.2011. - 11.12.2011.
mjesto: Zagreb; Umjetnički paviljon, Trg kralja Tomislava 22

U Umjetničkom paviljonu u Zagrebu, u četvrtak, 10. studenog otvara se izložbeni projekt ambijenalnog karaktera - 'Umjetnost je lijepa' autora Ante Rašića. Izložba je postavljena do 11. prosinca.

Izložbeni projekt Ante Rašića (r. 1953.) dio je ciklusa site-specific instalacija ambijentalnog karaktera kojima Umjetnički paviljon u Zagrebu na medijski inovativan način nastoji predstaviti rad istaknutih hrvatskih umjetnika srednjeg i mlađeg naraštaja. Ante Rašić, jedan od najznačajnijih predstavnika kiparske generacije stasale koncem sedamdesetih, a značajna dionica njegovog opusa vezana je uz skulpturu koja je prepoznata kao posebna vrijednost u suvremenoj hrvatskoj umjetnosti, za što je dobitnik brojnih relevantnih nagrada.

Izložbeni projekt 'Umjetnost je lijepa' Rašićev je dosad najveći i najkompleksniji site-specific koncept ambijentalnog karaktera kojeg čini pet radova, a u kojem se s kritičkim odmakom na specifičan način isprepleću različita iskustva i sadržaji. U izložbenom prostoru Umjetničkog paviljona prezentirana su četiri rada. Prvi rad je ambijentalna grafičko-kiparska instalacija pod nazivom Historicistički kabinet čuda s gigantiziranom devetmetarskom skulpturom Hrvatskog Apoksiomena optočenom s 300 mobilnih zrcala, što s refleksijama svjetla i arhitektonsko-grafičkim akcentima stvara labirintičnu sliku blještavila historicističkog ambijenta te naglašava sjaj 'estetike reprezentativnog' kao tematske okosnice cijeloga projekta.


Slijede radovi Ovalna skulptura, kiparska  instalacija s elementom zvuka, zatim, slikarska intervencija Umjetnost je lijepa kao oprostorena 'slika'  s performativnim obilježjima pod geslom: nemogućnost slike mogućnost je ambijenta te  site specific instalacija Ja-ja. Peti rad, skulptura Na rubu dio je izložbenog projekta koji je dislociran i bit će postavljen u urbanom prostoru u vidu kiparske intervencije.

U cjelini gledano, ovaj najnoviji Rašićev projekt ne samo da s određenim kritičkim odmakom parafrazira iskustvo i opću sliku suvremene umjetnosti kao procesa 'proizvodnje estetičkog učinka' (Y. Michaud), već na specifičan i suveren način etablira vlastita medijska iskustva i znanja koja ga promoviraju u jednog od najizražajnijih umjetnika postmoderne prakse.
Više na www.umjetnostjelijepa.com

(M.K., 04.11.2011)