Preskočite na glavni sadržaj

Tjedan dobre knjige

Od 14. do 20. travnja 2011., u 30 gradova Hrvatske, održava se Tjedan dobre knjige, projekt koji želi vratiti knjigama i čitanju izgubljeni sjaj. Osnovni cilj Tjedna dobre knjige jest promicanje kulture čitanja u Hrvatskoj putem promjene percepcije knjige i isticanja raznolikosti dostupnih izdanja - Tjedan dobre knjige želi pokazati da postoje dostupna izdanja za svaki ukus, svaku dob, svaki interes.
vrijeme: 14.04.2011.
url: http://www.tjedandobreknjige.com
Tjedan dobre knjige želi postaviti platformu suradnje knjižara, nakladnika, medija i državnih institucija i otvoriti vrata dijaloga između književne produkcije i publike. Inicijator Tjedna dobre knjige je Zajednica za zaštitu prava nakladnika ZANA, a projekt su autorski osmislile Vlatka Jeh i Zdenka Gold. Realizator projekta zagrebačka je tvrtka specijalizirana za produkciju u kulturi Spiritus Movens.

'Uzor nam je bio nizozemski Boekenweek, jedna od najdugovječnijih i najuspješnijih manifestacija koja ove godine slavi 75. obljetnicu', kaže Zdenka Gold, jedna od autorica projekta, producentica s velikim iskustvom u kulturnom menadžmentu.

Tjedan dobre knjige sastoji se od tri važna dijela: prvi dio je poklon-knjiga, ekskluzivno izdanje koje će se moći nabaviti samo tijekom trajanja Tjedna dobre knjige. U poklon-knjizi naći će se priče desetak hrvatskih pisaca koji pišu isključivo za Tjedan dobre knjige. Poklon-knjigu neće biti moguće kupiti - ona će se dobivati uz kupljene knjige u knjižarama koje sudjeluju u projektu. Drugi dio projekta obuhvaća Kaleidoskop, niz događanja namijenjenih široj publici i čitateljstvu tijekom Tjedna dobre knjige. Treći dio je tema, svojevrsna misao vodilja tjedna. Tema se mijenja svake godine, a ove godine tema je putovanje.

Mnogo je razloga zašto smo za temu prvog Tjedna dobre knjige odabrali putovanje. Prvenstveni je razlog dinamično i uzbudljivo vrijeme u kojem živimo, kaže Vlatka Jeh. 'Svijet se mijenja na svaki mogući način: ekonomski, gospodarski, energetski, društveno, politički… Dolazi nam doba vodenjaka ili, ako smo manje hipijevski nastrojeni, živimo u vremenu koje se pomalo uspoređuje s industrijskom revolucijom. Drugim riječima, čovječanstvo je na svojem putovanju do sljedećeg velikog otkrića', pojašnjavaju autorice. Čini se prikladno stoga put u bolje upoznavanje knjiga i književne produkcije započeti temom putovanje i čekati da vidimo kamo će nas ono odvesti.

Zdenka Gold više od deset godina bavi se kulturnim managementom i radi u organizaciji raznih kulturnih događanja na nacionalnoj razini, kao što su Motovun film festival, Zagreb film festival, ZagrebDox, Eurokaz, a radila je i na mnogim domaćim filmovima kao i stranim koprodukcijama. Osnovala je 2006. godine tvrku specijaliziranu za produkciju u kulturi Spiritus movens, a  bavi se i kulturnim turizmom.

Vlatka Jeh radila je u marketinškom i PR timu Profil multimedijalnih knjižara, gdje je upoznala praktična gledišta i mogućnosti rada u knjižarstvu i izdavaštvu te nadogradila znanja vođenja projekata stečena u vodećoj hrvatskoj agenciji za istraživanje tržišta. Trenutačno vodi marketing i pomaže u produkciji različitih kulturnih događanja, kao što su Zagreb Film Festival, Eurokaz, ZagrebDox, RAF, Seasplash.