Preskočite na glavni sadržaj

Čitalačka pismenost i navike osnovnoškolaca 5. i 7. razreda u Republici Hrvatskoj

U povodu Međunarodnog dana pismenosti, Ministarstvo kulture i medija objavljuje Nacionalno istraživanje čitalačke pismenosti osnovnoškolaca u Republici Hrvatskoj, koje je provedeno u veljači 2023. godine u 85 osnovnih škola iz svih dijelova Hrvatske. Primijenjeno je šest ispitnih knjižica za ispitivanje čitalačke pismenosti koje je ispunjavalo 4197 učenika petih i sedmih razreda.
vrijeme: 08.09.2023. -
url: https://min-kulture.gov.hr/

S namjerom istraživanja razine čitalačke pismenosti učenika osnovne škole te njihovih čitalačkih navika prema konceptu Nacionalne strategije poticanja čitanja da se osiguraju znanstvena istraživanja koja će rezultirati spoznajama važnima za poticanje čitanja, na narudžbu Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja, Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja provelo je istraživanje na nacionalno-reprezentativnim uzorcima.
 
Istraživanje je određeno trima specifičnim ciljevima:
1. utvrditi razinu čitalačke pismenosti učenika petog razreda osnovne škole
2. utvrditi razinu čitalačke pismenosti učenika sedmog razreda osnovne škole
3. istražiti čitalačke navike učenika petog i sedmog razreda osnovne škole.
 
Istraživanje je planirano upravo s tim dobnim skupinama kako bi se stekao uvid u čitateljske kompetencije učenika viših razreda osnovne škole koji nisu obuhvaćeni istraživanjima PIRLS i PISA. Uz zadatke za razumijevanje teksta, u svakoj su se ispitnoj knjižici nalazila i po tri metodološki različita zadatka kojima se ispitivalo razumijevanje riječi iz odabranih tekstova i po jedan zadatak vezan uz riječi općeg intelektualnog vokabulara u kojemu su korištene riječi iz udžbenika za 5./7. razred. Cilj tog dijela ispitivanja bilo je stjecanje uvida u širinu i dubinu vokabulara učenika potrebnog za razumijevanje informativnih i literarnih/književnih tekstova. U probnom su se predtestiranju provjeravale čitateljske kompetencije na razini strukture teksta i strukture vokabulara te su učenici ispunjavali upitnik vezan uz čitateljske navike, razloge prestanka čitanja i druge važne teme.
 
Opširnije>>>