Preskočite na glavni sadržaj

Ciklus javnih tribina 'Zašto nasilje?': 'Nasilje u suvremenoj hrvatskoj kazališnoj i filmskoj produkciji'

Centar za promicanje tolerancije i očuvanje sjećanja na holokaust najavljuje tribinu pod nazivom 'Nasilje u suvremenoj hrvatskoj kazališnoj i filmskoj produkciji' koja će se održati 16. studenog, u 19 sati, u Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića.
vrijeme: 16.11.2022. -
mjesto: Zagreb
url: https://www.facebook.com/CentarZaPromicanjeTolerancije/

Nasilje više nije svakodnevni, već gotovo uobičajeni dio života suvremenog hrvatskog društva. Ne samo fizičko nasilje u kriminalnom miljeu ili među navijačkim skupinama, već nasilje u svakodnevnim životnim okolnostima. Koliko god to bilo neugodno ili koliko god okretali glavu od nasilja nad ženama i učestalim slučajevima femicida, od silovanja i seksualnog nasilja, nasilja u obitelji i vršnjačkog nasilja, mobinga i nasilja nad zaposlenicima, podređenima, slabijima i različitima, sve vrste nasilja u stalnom su porastu. Zato propitujemo i tražimo odgovore koji će, nadamo se, pomoći smanjivanju nasilja.
 
Kako sve ove oblike nasilja tretiraju suvremeno hrvatsko kazalište i film? Mogu li kazališne predstave i filmovi koji će otvoreno govoriti o uzrocima i posljedicama nasilja, doprinijeti boljem razumijevanju današnje slike hrvatskog društva i  smanjivanju nasilničkih tenzija, a povećavanju tolerancije i koegzistencije? Može li kazališna i filmska umjetnost pomoći da se zaustavi val nasilja, a njegova oštrica omekša ili otupi? Jesu li takva očekivanja realna utopija ili utopijska realnost?
 
Odgovore na ta i druga pitanja naći ćemo uz pomoć sudionika tribine:
Kristina Grubiša, kazališna redateljica
Ksenija Marinković, kazališna, filmska i televizijska glumica i redateljica
Katarina Zrinka Matijević, filmska redateljica
Sonja Tarokić, filmska redateljica
Jakov Pacadi, student prve godine preddiplomskog studija Filmsko, televizijsko i multimedijsko oblikovanje na Sveučilištu VERN, i sam žrtva nasilja i zlostavljanja
Moderator tribine bit će Boško Picula, filmski kritičar
 
Uz razgovor, na tribini će biti prikazani ulomci iz suvremenih hrvatskih kazališnih predstava i filmova koji se bave problemima seksualnog, obiteljskog, vršnjačkog nasilja i mobinga: 
•             igranog filma „Trampolin“, redateljice Katarine Zrinke Matijević, produkcija „Interfilm“, 2017. godine
•             igranog filma „Zbornica“, redateljice Sonje Tarokić, produkcija „Kinorama“, 2021. godine
•             kazališne predstave „Tejp“, redateljice Kristine Grubiše, u produkciji „Putujućeg kazališta“ (PUK), 2022. godine
•             kratkog igranog filma „Kaput“, redatelja Jakova Pacadija, u vlastitoj produkciji, 2022. godine 
•             kino najava igranog filma „Nebesa“, redatelja Srđana Dragojevića, sa Ksenijom Marinković u glavnoj ženskoj ulozi, produkcija „Delirium Films“  (Srbija), manjinska koprodukcija „Studio dim“ (Hrvatska), 2021. godine
  
„KAPUT“ je osobna ispovijest, prvi film mladog autora u kojem se Jakov Pacadi suočava sa bolnim i traumatski iskustvom silovanja i u kojem traži putove vlastitog osnaživanja, jačanja i spremnosti za novi život i nove izazove. Priča je to o sretnom danu koji to nije bio, ali i priča o starom očevom kaputu za kojega je vjerovao da će ga uspjeti zaštiti od zla i nasilja.
 
„TRAMPOLIN“ nas suočava s manifestacijama i posljedicama zanemarivanja djece i obiteljskog nasilja. 7- godišnja Lina bježi od majke, susreće tinejdžericu Niku i 40-godišnju Nikolinu. Tri ženska lika i njihove priče isprepliću se u sličnim, mračnim životnim sudbinama, sudaraju sa majčinskim nasiljem, ali i raskrinkavaju tajne o bolnim rascjepima unutar svojih obitelji u potrazi za ljubavi.
 
„TEJP“ je psihološka igra između troje nekadašnjih srednjoškolskih prijatelja koja govori o traumatičnim osobnim iskustvima iz prošlosti u sadašnjosti, o vršnjačkom nasilju i silovanju iz potpuno različitih vizura i različitih osobnih percepcija događaja, uslijed čega se njihovo prijateljstvo raspada.
 
„ZBORNICA“ nas suočava sa restrikcijama i kaosom školskog sustava, a novu pedagoginju Anamariju s obeshrabrenim i na nasilje naučenim školskim kolegama. Ali, ona se opire mobingu i manipulacijama nadređenih i starijih, postajući sve sličnija kolegama u zbornici, u kojoj se zapravo ništa ne mijenja. 
 
„NEBESA“ su spoj fantastične drame i crnohumorne komedije u kojem se u tri vremenske točke u bliskoj prošlosti i budućnosti lucidno propituju granice ljudskog vjerovanja, potraga za identitetom i kontrasti groteske i nasilja.