Edukativni projekt 'Između baštine i filma' provodi se u partnerstvu s udrugama Teatar od Soli (Tkon), Pulska filmska tvornica (Pula) i Arla (Đakovo), te brojnim osnovnim školama i kulturnim institucijama diljem Hrvatske, a osmišljen je s ciljem angažiranja nastavnika, učenika, filmskih profesionalaca i zainteresirane javnosti u istraživanju i razumijevanju kulturne i povijesne baštine kroz medij filma.
vrijeme: 24.11.2025. - 26.11.2025.
Naglasak je na očuvanju i reinterpretaciji materijalne i nematerijalne baštine kroz audiovizualno stvaralaštvo, poticanju kreativnog promišljanja i dokumentiranja kulturnih fenomena, te prepoznavanju kulturnih resursa lokalnih zajednica.
*Svi programi se odvijaju na adresi: Boškovićeva 23, Zagreb (Društvo hrvatskih filmskih autora i producenata)
Ponedjeljak, 24. studenog 2025. / Utorak, 25. studenog 2025.
Baštinsko- animacijska radionica “Animirana baština”
- Voditelji: Marko Zdravković Kunac i Sanda Letonja-Marjanović (Pulska filmska tvornica)
- Obavezno sudjelovanje oba dana
- Maksimalan broj polaznika: 10
- Uzrast 15+
- Termini:
- Ponedjeljak 16:00h-18:00h
- Utorak 16:00h-18:30h
- Prijave: https://forms.gle/9GLHpA4T1xpgUtdt8
O radionici
Kreativna radionica koja otvara nove poglede na svakodnevne predmete namijenjena mladima i svima koji se tako osjećaju.
Svaki sudionik na radionicu donosi jedan originalan predmet koji mu je poseban i drag: suvenir s putovanja, odjevni predmet, igračku, kapu, likovni pribor, skulpturu, omiljeni poklon… Sudionici radionice rade na animacijskim stolovima: crtanje i transformacija jednog crteža predmeta slike u drugu, a svaki polaznik nastavlja transformaciju prethodnika. Time se u finalu dobije loop animacija. Sljedi snimanje voice overa s impresijama, legendama i pričama o tom predmetu. Završni rezultat je zajednička animacija uz glasove sudionika.
Radionica je osmišljena tako da bude aktivna, iskustvena i zabavna - polaznici će učiti kroz igru, kreativno izražavanje i rad u timu.
O voditeljima
Marko Zdravković-Kunac osnivač je ritualnog teatra Menerik, a krajem 90-ih postaje voditelj programa ATTACK-a i suosniva FAKI festival (1998). Godine 1999. s mladim filmašima osniva Fade In, gdje kao producent i novinar realizira više od 150 angažiranih reportaža za HRT i druge projekte. 2004. pokreće Pulsku filmsku tvornicu posvećenu razvoju filmske kulture, produkciji i edukaciji autora. Producent je TV emisije Medionauti (2016.-2019.) te dokumentarnih serijala Istarske štorije (2017.-2021.). U PFT-u vodi brojne radionice i producira više od stotinu filmova.
Sanda Letonja-Marjanović diplomirala je Dizajn i audiovizualne komunikacije na Sveučilištu u Puli. Od 2011. koordinira prvu Banku vremena u Hrvatskoj. U PFT-u 2012. snima svoj prvi igrano-dokumentarni film „Kako Tina zamišlja moje vjenčanje“, nagrađen na 43. reviji hrvatskog filmskog i videostvaralaštva. Režira i spot „Love moon“ (2012.), kratki igrani film za djecu „S ljubavlju, Vodena“ (2013.), dokumentarac „Nema ljudi“ (2014.) te igrani „Put na Svetu planinu“ (2015.). Scenaristica je i redateljica epizoda „Forešta Verđine“ i „Hejana heja“ u serijalu Istarske štorije. U PFT-u mentorira više od 20 radionica.
Pulska filmska tvornica je udruga za filmsku edukaciju i produkciju koja potiče i podržava razvoj filmskih autora kroz teorijske i praktične programe. Iako službeno osnovana 2009., djeluje od 2004. kada je pokrenuta radionica dokumentarnog filma sa Festivalom igranog filma u Puli, što je ubrzo prerastalo u cjelogodišnje programe zbog velikog interesa mladih autora. Od tada je u sklopu klupske i profesionalne produkcije realizirano više od 300 filmova. Uz programe za mlade i odrasle, provodi i brojne dječje edukacije - od Škole animiranog filma do programa novih medijskih kultura - potičući stvaralaštvo i filmsku pismenost novih generacija.
Ponedjeljak, 24. studenog 2025.
"Manipulacija filmom & Zabranjeni film"
- Predavanje Borisa Bakala (Bacači sjenki)
- Termin: 19:00h
Film je uvijek bio i čarolija i oružje. Ono što nas zavodi svjetlom na platnu često skriva tamne namjere: ideološke, religijske, političke ili puke pohlepne. Od „dječjih bajki“ hladnog rata i opskurnih soft-porno klasika snimanih na Jadranu, do brutalnih remek-djela Pasolinija, Makavejeva, Vrevena i Stojanovića, povijest filma ispunjena je zabranama, prešućivanjima, izmišljanjima i manipulacijama. Naš pogled vodi kroz fragmente filmova koji suptilno manipuliraju istinu ali i fragmente filmova koji su prešućeni, uklonjeni, bunkerirani ili iskrivljeni - ne zato što su loši, već zato što su bili opasni. Opasni za režime, za religije, za tržište, za status quo.
Predavanje „Film i manipulacija - zabranjeni filmovi“ istražuje mehanizme moći koji odlučuju što smijemo vidjeti, a što ostaje zatvoreno u arhivima. Ispod slojeva cenzure otkrivamo kako film može biti i ogledalo i mamac, ali i najsofisticiranija mašina za uvjeravanje.
Teaser: „Umjetnost je jedini dokaz da postoje snovi - a film je najljepša laž. Dođite otkriti zašto su neki snovi morali biti zabranjeni.“
Boris Bakal, kazališni i filmski redatelj, glumac, intermedijalni umjetnik, aktivist, pisac, javni povjesničar, kustos, zagovaraš baštine modernističke arhitekture, edukator te suosnivač i umjetnički voditelj udruge
Bacači Sjenki. Tijekom više od četrdeset godina svoje karijere osmišljava, producira i stvara kazališne i filmske projekte, predstave, multimedijalne instalacije te pokreće kulturno-socijalno-političke inicijative koje su predstavili i/ili producirali festivali i manifestacije u više od dvadeset zemalja širom svijeta.
Bacači Sjenki su višestruko nagrađivana i hvaljena umjetnička i proizvodna platforma za interdisciplinarnu suradnju, stvaralaštvo te promišljanje intermedijalne umjetnosti, koja uspješno i bez poteškoća isprepliće filmsko stvaralaštvo, međunarodnu suradnju, kazališne izvedbe, urbane intermedijalne projekte, aktivizam, pedagoški rad, video umjetnost te selektorsku praksu u cjelovito umjetničko djelovanje.
Srijeda, 26. studenog 2025.
"Umjetničke transformacije prostora"
- Predavanje Borisa Bakala (Bacači sjenki)
- Predavanje nas vodi kroz moguće prijedloge, umjetničke, filmske i kulturne, transformacije prostora, prilagodbe prostora i prenamjene, koje su Bacači sjenki i njihovi osnivači provodili tijekom posljednjih 40 godina. Time u baštinski diskurs uvode prostor kao resurs trajne ili privremene prenamjene i korištenja.
- Termin: 18:00h
Kritička projekcija filma " Uvijek postoji sutra" (red. Paola Cortellesi)
- Termin: 20h
- U suradnji sa Cined Hrvatska programom
CinEd je najveća EU mreža i VOD za filmsko opismenjavanje koja od 2015. provodi besplatan program namijenjen učiteljima, profesorima, edukatorima te zainteresiranim profesionalcima i građanima za podučavanje djece, mladih o filmu i kroz film. Bacači sjenki vode projekt u Hrvatskoj od 2019.
Podrška projektu: Grad Zagreb - Ured za kulturu i civilno društvo, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih
Projekt se provodi i kroz mrežu Clubture koju podržavaju: Ministarstvo kulture i medija, Grad Zagreb - Ured za kulturu i civilno društvo, Nacionalna zaklada za civilno društvo kroz program Centri znanja
Podrška Bacačima sjenki: Grad Zagreb - Ured za kulturu i civilno društvo, Zaklada kultura nova, HAVC & Nacionalna zaklada za civilno društvo