Zagrebački plesni centar (ZPC) u studenome donosi dvije premijere, predstave 'Ursa Minor' Zrinke Lukčec te 'Vježbanje suosjećanja' Nikoline Komljenović, kao i program za bebe, razgovor 'Plesni dodaci' te nekoliko repriza i radionica za izvedbene umjetnike.
vrijeme: 04.11.2025. -
mjesto: Zagreb
Prva na redu premijera je "Ursa Minor" koreografkinje Zrinke Lukčec koja će se izvesti 21. i 22. studenoga. Lukčec, polazeći od ljudske potrebe za orijentacijom i uporištem, kroz pokret i simboliku propituje odnos čovjeka, prirode i univerzuma te potragu za izgubljenim središtima svijeta, kaže se u priopćenju ZPC-a.
Performans "Vježbanje suosjećanja" autorice Nikoline Komljenović premijerno će se izvesti 25. studenoga, uz reprizu dan kasnije. Ova predstava inspirirana stvarnim svjedočanstvima, spaja tjelesnu akciju, zračne akrobacije i vizualnu instalaciju u meditaciju o suosjećanju i ranjivosti, prema priopćenju.
Imerzivna plesno-glazbena instalacija "Svjetlucanje", koja će se održati 14. i 15. studenoga, namijenjena je bebama od 0 do 2 godine, kojima pruža prve susrete s pokretom, zvukom i plesom. Producenti predstave su VRUM Performing Arts Collective i Dschungel Wien.
Ciklus "Plesni dodaci" donosi prikaz i razgovor s umjetnicom o plesu. Ovaj je put posvećen stvaralaštvu Irme Omerzo pod naslovom "Zašto volim ples?".
U sklopu programa Antisezona, 7. studenoga u ZPC-u bit će izvedena predstava "Warp Renderings" autora Sergiua Matișa koji istražuje način na koji su estetizirane slike krajolika, od europskog pejzažnog slikarstva do CGI-ja i virtualne stvarnosti, oblikovale i iskrivile suvremeni odnos prema prirodi. Izvedba otvara pitanje može li plesno tijelo ponovno uspostaviti dublju vezu s prirodnim svijetom, prema priopćenju.
Na repertoaru tijekom studenog ističu se i tri reprizna plesna naslova. Predstava "On(Th(E))Line" (4. studenoga), autorice Tamare Savićević u izvedbi PPA Kelkope, kroz ples istražuje borbu pojedinca s ograničenjima i strahovima te potragu za oslobođenjem i smislom. Nagrađivani "Il sonetto" Martine Tomić i Ivane Đule (11. i 12. studenoga) bavi se prevođenjem Shakespeareovih soneta u pokret.
Sredinom mjeseca (19. studenoga) na scenu se vraća i "ALL’ARME", vizualno snažni autorski rad Ginevre Panzetti i Enrica Ticconija, u izvedbi Studija za suvremeni ples i okviru mreže PAN-ADRIA.
Tijekom cijelog studenog održavat će se jutarnje prakse za plesne i izvedbene umjetnike, kao što su radionica Joanne Leighton te jutarnji treninzi s Mašom Kolar, Stašom Zurovcem i Silvijom Musić. (Hina)