'Tuškanac u gostima' od 12. prosinca u zagrebačkom KIC-u prikazuje filmove Carlosa Reygadasa, jednog od ključnih predstavnika suvremenog eksperimentalnog meksičkog filma posvećenog temama tjelesnosti, duhovnosti i krhkih obiteljskih veza.
vrijeme: 12.12.2025. -
mjesto: Zagreb
„Njegujući naturalistički pristup ostvaren prikazima oslobođene seksualnosti i animalnosti, te pojačan meditativnim kadrovima i autentičnim izvedbama neprofesionalnih glumaca, Reygadasov opus nudi intenzivno iskustvo suočavanja s vlastitim porivima pod prismotrom sila prirode i religijskih normi”, najavljeno je iz Tuškanca.
Prikazat će se pet autorovih ostvarenja, a ciklus otvara „Japan” iz 2002. godine, o suicidalnom slikaru koji se u osamljenom gradiću Ayacatzintla neočekivano zbližava sa skromnom staricom, provokativan po eksplicitnim scenama seksa i okrutnosti prema životinjama.
Kontroverzna meditacija „Bitka u raju” (2005) sukobljava radničku svakodnevicu i privilegirani život pojedinca kroz priču o vozaču koji se nosi s krivnjom nakon neuspješne otmice sa smrtnom posljedicom, dok svakodnevno vozi zavodljivu šefovu kćer koja ima dvostruki život.
Nakon ta dva ostvarenja, filmom „Prigušena svjetlost” (2007) Reygadas se okreće pitanjima duhovnosti, uz gotovo dokumentaristički snimljenu priču o pobožnom farmeru koji je u izoliranoj menonitskoj zajednici razapet između dužnosti prema supruzi i ljubavi prema drugoj ženi.
Bogat biblijskim referencama kojima suprotstavlja animalne nagone, autobiografski obilježen „Post Tenebras Lux” (2012) prati dobrostojećeg intelektualca čija se seoska svakodnevica pretvara u napetu introspektivnu borbu kada ga unutarnji demon, prikazan kroz onirično crveno stvorenje, suočava s grijehom i krivnjom.
Retrospektivu će zaključiti „Naše vrijeme” (2018), intimno ostvarenje o bračnom paru na ranču za borbene bikove čiju otvorenu vezu narušava dolazak šarmantnog trenera.
Film u kojem glume sam redatelj te njegova supruga i djeca kroz simboliku bikova, pejzaža i dugačke dijaloge istražuje ljubomoru i secira bračnu komunikaciju, stvarajući meditativnu refleksiju o ljubavi i strasti, napominje se u najavi. (Hina)