Preskočite na glavni sadržaj

'Trnci i žmarci' - restaurirani horor filmovi uoči Noći vještica u Kinoteci

Kinoteka uz ovogodišnju Noć vještica, od 29. listopada do 1. studenog, predstavlja program 'Trnci i žmarci', s četiri nedavno restaurirana filma strave, čiji autori vješto spajaju art, eksploataciju i žanr, najavljeno je iz tog zagrebačkog kina.
vrijeme: 29.10.2025. - 01.11.2025.
mjesto: Zagreb
url: https://kinokinoteka.hr/

Priređen je program 'skrivenih' klasika horora kojima se konvencije žanra koriste kako bi se istražili mračni zakutci razuma, osjećaja i stvarnosti, a koji obuhvaćaju teme u rasponu od narcizma, emocionalne otuđenosti pa do mračnog naličja žudnje, ističu iz Kinoteke.
 
Neki od tih filmova dugo su bili dostupni u skraćivanim i cenzuriranim inačicama, a u sklopu programa prikazuju se u integralnim redateljskim i recentno restauriranim verzijama.
 
„Ako volite psihološki horor, retro-stravu ili filmove koji magle granice između umjetnosti, žanra i eksploatacije, u programu pronaći ćete niz naslova koji će u jednakoj mjeri uplašiti i oduševiti”, poručuju.
 
Prikazat će se dva filma belgijskog redatelja Harryja Kümela, koji su od premijere 1971. u filmskim i filmofilskim krugovima stekli kultni status.
 
„Crvene usne” govore o mađarskoj grofici Elizabeth Bathory, drevnoj vampirci koja se upleće u psihoseksualnu igru s novopečenim mladencima, dok je „Malpertuis”, fantazmagorični križanac gotičkog horora i fantastike, premijeru imao u Cannesu, a jednu od uloga odigrao je Orson Welles.
 
Na programu je i „Dorian Gray” iz 1970., osuvremenjena inačica književnog klasika Oscara Wildea, koju je redatelj Massimo Dallamano smjestio u europski jet set 1960-ih godina prošlog stoljeća.
 
„Glavnu ulogu u filmu odigrao je Helmut Berger, glumac koji je zahvaljujući provokativnim ulogama te izgledu, karizmi, otvorenoj biseksualnosti bio je jedan od seks-simbola svoga vremena”, stoji u najavi.
 
Program zaključuje „Opsjednutost” Andrzeja Żuławskog, priča o razvodu braka koja svoj monstruozni obrat dobiva u napuštenom stanu kraj Berlinskog zida.
 
Film se tumači kao politička alegorija na podijeljenu hladnoratovsku Europu, ali i osebujan pogled na raspad identiteta, emocionalno otuđenje i ljubav koja se pretvara u nešto čudovišno. Glavne uloge odigrali su Sam Neil i Isabelle Adjani. (Hina)