Hrvatski Savez gluhoslijepih osoba Dodir i ove godine obilježava međunarodni Tjedan Helen Keller u kojemu se diljem svijeta različitim aktivnostima podiže svjesnost o gluhosljepoći i izazovima sa kojima se gluhoslijepe osobe svakodnevno susreću.
vrijeme: 26.06.2023. - 02.07.2023.
mjesto: Zagreb
Helen Keller gluhoslijepa američka književnica i aktivistica krajem 19. i početkom 20. stoljeća impresionirala je javnost te postala uzorom i simbolom upornosti u svladavanju ograničenja s kojima se susreću osobe s invaliditetom, pružajući potporu i ohrabrujući sve one koji su dijelili sličnu sudbinu. Pred kraj života izjavila je izjavila je: “
Slijepa sam, ali vidim; gluha sam, ali čujem.”
U različite sadržaje i aktivnosti koje ove godine priprema Dodir, možete se uključiti od
26. lipnja do 2. srpnja, na različitim lokacijama u Zagrebu. Paralelno će se odvijati i kampanja na društvenim mrežama, a sva događanja uključuju i nagradnu igru te pokoje iznenađenje!
#ProslijediDaDuploVrijedi je slogan ovogodišnje kampanje na društvenim mrežama a cilj nam je široj javnosti, za koju je gluhosljepoća i dalje nevidljiv i neprepoznatljiv invaliditet, približiti svijet gluhoslijepih osoba i različite načine komunikacije kojima se koriste te istovremeno osvijestiti širu zajednicu o gluhoslijepim osobama koje žive život u stalnoj prilagodbi ali i stalnom dokazivanju da je sve moguće ukoliko se pronađe pravi način.
Nadamo se da ćemo, kroz sve najavljene aktivnosti, prije svega potaknuti interes ljudi za upoznavanje svijeta gluhoslijepih osoba a potom i podršku u smislu širenja sadržaja, informacija i saznanja o ovom jedinstvenom i specifičnom tjelesnom oštećenju. Na ovaj način se svo građani mogu uključiti u stvaranje uključivog društva u kojemu će i gluhoslijepe osobe ostvarivati sva svoja prava te biti njegovi jednakopravni članovi.
Pristupačnost na društvenim mrežama
Znate li da samo načinom na koji ćete napisati hashtag prilikom objave na društvenim mrežama, direktno utječete na pristupačnost sadržaja koji objavljujete?
Važno je napisati veliko slovo svake riječi u vašem hashtagu. Zašto?
Kada je prvo slovo svake riječi napisano velikim početnim slovom, čitatelji zaslona, koje koriste osobe slabovidne i slijepe osobe, vjerojatnije će pročitati hashtag kako je predviđeno u odnosu na čitanje kao jednu dugu i pomiješanu riječ.
Osim slabovidnih korisnika čitača zaslona, pisanje velikih slova koristi i svima koji možda neće moći lako prepoznati obrasce i odnose između riječi, poput nekoga s disleksijom ili kognitivnim invaliditetom. Na primjer, #tjedanhelenkeller nije tako lako pročitati kao #TjedanHelenKeller.